۰ نفر

رییس اتحادیه فروشندگان دل، جگر و قلوه مطرح کرد؛

واحدهای عرضه دل و جگر تحت نظارت دایم/ گزارشی مبنی بر انتشار تب کنگو وجود ندارد

۱۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۳۲
کد خبر: 197371
واحدهای عرضه دل و جگر تحت نظارت دایم/ گزارشی مبنی بر انتشار تب کنگو وجود ندارد

رییس اتحادیه فروشندگان دل، جگر و قلوه گفت: واحدهای صنفی مواد اولیه مصرفی را فقط از کشتارگاه‌های مجاز تهیه می کنند و تا کنون گزارش تخلف نداشتیم.

اقتصاد آنلاین - محمد فیروزی ، غلام حسین شیرازی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: واحدهای صنفی عرضه دل، جگر و قلوه مواد اولیه مصرفی را از کشتارگاه های مجاز تهیه می کنند و این کشتارگاه ها فقط گوشت و سایر محصولات جانبی سالم و تحت نظارت دامپزشکان را به بازار عرضه می کنند. به همین دلیل تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر انتشار عامل بیماری تب کنگو از طریق واحدهای صنفی نداشتیم.

 

وی افزود: واحدهای صنفی عرضه دل، جگر و قلوه تمایلی به خرید محصولات مورد استفاده خود از قاچاقچیان ندارند و به همین دلیل امکان ورود محصولات قاچاق به واحدهای صنفی وجود ندارد.

 

رییس اتحادیه فروشندگان دل، جگر و قلوه در خصوص فعالیت واحدهای صنفی در ماه رمضان گفت: در سال جاری فعالیت واحدهای صنفی فقط در زمان بین افطار تا سحر است و در باقی ساعت های روز این واحدها اجازه فعالیت ندارند.

گفتنی است چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه احتمال دارد تب کنگو از طریق مصرف دل، جگر و قلوه منتقل شود. بر اساس این خبر بهتر است چنین محصولاتی فقط از مراکز عرضه مجاز تهیه شود و پخت آنها کامل باشد.