۰ نفر

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع مطرح کرد؛

بهبود بازار تاسیسات سرمایشی و گرمایشی در ماه‌های اخیر/ صادرات محصولات گرمایشی به کشورهای اروپایی

۱۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰:۲۷
کد خبر: 197029
بهبود بازار تاسیسات سرمایشی و گرمایشی در ماه‌های اخیر/ صادرات محصولات گرمایشی به کشورهای اروپایی

رییس اتحادیه فروشندگان و لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع اظهار داشت: با توجه به میزان فروش واحدهای صنفی، می‌توان گفت بازار محصولات سرمایشی و گرمایشی در چندماه اخیر با رشد خوبی همراه بوده است.

اقتصاد آنلاین - علی مفید؛ محمد باقر معتمد در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص وضعیت صنف فروشندگان تاسیسات گرمایشی و سرمایشی در ماه های اخیر گفت: میزان فروش واحدهای صنفی در چند ماه اخیر رشد مثبتی داشته است و دوره رکود در این صنف با سرعت پایین در حال اتمام است.

وی افزود: در ماه های گذشته برخی واحدها در طی یک هفته حتی یک مورد هم فروش تاسیسات گرمایشی و سرمایشی نداشتند، اما این شرایط چند وقتی است که دیگر در واحدهای صنفی تجربه نمی شود. البته در برخی اقلام وضعیت کماکان مشابه ماه های رکودی است.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع با بیان اینکه برخی محصولات تولید داخل قابلیت رقابتی بالایی دارد، اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان با سابقه در این صنف توانستند محصولات خود را با کیفیت استاندارد اروپایی (CE) تولید کنند. که البته با توجه به همین گواهی قابلیت صادرات محصول خود به کشورهای اروپایی را به دست آوردند. سایر تولید کننده ها نیز در کشورهای همسایه اقدام به صادرات کردند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد در این صنف به منظور توسعه بازار بهترین اقدام تمرکز بر بازار داخلی است. چرا که در هر سال بیش از یک میلیون واحد مسکونی نیاز داریم و چنانچه واحدهای صنفی این بازار را حفظ کنند می توانند فعالیت تضمین شده خوبی داشته باشند.

معتمد با اشاره به اینکه رکود در بخش مسکن و سود بالای تسهیلات بانکی در بخش مسکن، تاثیر ناخوشایندی بر فعالیت صنف تاسیسات سرمایشی و گرمایشی داشته است، گفت: هر چند در ماه های گذشته شرایط فعالیت در این صنف با وضعیت بهتری همراه بوده است، اما تا زمانی که بخش مسکن از رکود خارج نشود، خروج اصناف وابسته به ساختمان همانند تاسیسات گرمایشی و سرمایشی از رکود دشوار است. اما پیش بینی می کنیم با توجه به اعلام نتیجه انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری و فضای خوش بینی شکل گرفته در بازار، شرایط فعالیت در صنف در سال های آینده با مشکلات کمتری همراه باشد.