۰ نفر

رییس اتحادیه غذاهای سنتی در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین:

حلیم بوقلمون مصرف نکنید!

۵ خرداد ۱۳۹۶، ۹:۵۸
کد خبر: 195505
حلیم بوقلمون مصرف نکنید!

رییس اتحادیه صنف کبابی و حلیم و پزندگان غذاهای سنتی تهران گفت: واحدهای صنفی در عرضه حلیم بوقلمون تخلف می‌کنند و از مرغ استفاده می‌کنند، به همین علت توصیه می‌کنیم مردم از حلیم بوقلمون استفاده نکنند.

اقتصاد آنلاین - علی مفید؛ حسین محمدی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص وضعیت عرضه حلیم در ماه رمضان گفت: 2 هزار واحد صنفی عرضه حلیم و آش در ماه رمضان در شهر تهران فعالیت خواهند داشت که در قالب طرح مشترک بین وزارت بهداشت و اتحادیه کبابی، حلیم و  پزندگان غذاهای سنتی تهران ساماندهی شده‌اند.

وی افزود: اجرای این طرح به منظور مقابله با عرضه‌کنندگان غیر مجازی است که در این ماه به صورت غیربهداشتی در اماکن پر رفت و آمد اقدام به عرضه آش و حلیم می‌کنند.

رییس اتحادیه کبابی، حلیم و  پزندگان غذاهای سنتی تهران پیرامون رسته واحدهای صنفی که مجاز به عرضه آش و حلیم هستند، تصریح کرد: مجوز عرضه آش و حلیم در این ماه فقط در اختیار اعضای اتحادیه قرار ندارد و به علت تداخل شغلی رسته های دیگری هم مجاز به عرضه هستند. اما می بایست بنر با نشان (لوگو) طرح در ورودی مغازه نصب شده باشد.

محمدی با بیان اینکه بازرسی های مستمر از واحدهای صنفی در مدت اجرای طرح برقرار خواهد بود، تاکید کرد: واحدهای صنفی غیر مجاز و دستفروشانی که اقدام به عرضه آش و حلیم کنند، به عنوان متخلف شناسایی می شوند و بازرسان جلوی فروش آنها را خواهند گرفت. اما واحدهای صنفی که در این طرح مجاز به عرضه آش و حلیم هستند توسط بازرسان اتحادیه، وزارت بهداشت و سازمان تعزیرات حکومتی مورد نظارت قرار می گیرند و هر سازمان بسته به ماموریت خود بر فعالیت واحد صنفی نظارت دارد.

وی در پاسخ به اینکه موضوعاتی مانند شیوع آنفلوآنزای پرندگان و سبزیجات آلوده چطور نظارت می شود، گفت: بازرسی های وزارت بهداشت شامل مواد اولیه آش و حلیم می شود و موارد بهداشتی به طور کامل تحت نظارت است.

محمدی ادامه داد: به مردم توصیه می کنیم از مصرف حلیم بوقلمون خودداری کنند. چرا که واحدهای صنفی اغلب دست به تخلف می زنند و به جای بوقلمون از مرغ استفاده می کنند. که البته واحدهای صنفی را ملزم کردیم گوشت قرمز را جایگزین کنند و چنین تخلفی را مرتکب نشوند.

رییس اتحادیه کبابی، حلیم و پزندگان غذاهای سنتی تهران اظهار داشت: قیمت آش و حلیم در ماه رمضان تغییر چندانی نخواهد داشت و قریب به 7 الی 8 درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است.

گفتنی است؛ شهروندان می توانند در مدت اجرای طرح عرضه حلیم و آش در ماه رمضان در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی در تماس با شماره تلفن 77639658 گزارش های خود را به دفتر اتحادیه کبابی، حلیم و پزندگان غذاهای سنتی تهران اطلاع دهند.