۰ نفر

نرخ مصوب کله و پاچه در ماه رمضان +جدول

۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۱۵
کد خبر: 195355
نرخ مصوب کله و پاچه در ماه رمضان +جدول

رییس اتحادیه طباخان کله، پاچه و سیرابی گفت: تمام کله، پاچه و سیرابی که ماه‌های اخیر در واحدهای صنفی طبخ می‌شود از دام‌های تازه ذبح شده هستند و کشتارگاه‌های تهران و شهرستان نیاز ماه رمضان را تامین می‌کند.

اقتصاد آنلاین - محمد فیروزی؛ حسین رواسی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص وضعیت بازار طباخان در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به اینکه فصل زمستان را پشت سر گذاشته ایم، مقادیر اعزام دام به کشتارگاه بیشتر شده است. بنابراین در ماه رمضان امسال نیازی به استفاده از کله های سردخانه ای نداریم.

وی ادامه داد: در دو ماه گذشته حدود 3 تا 4 هزار تومان هر دست کله و پاچه برای واحدهای کله پزی ارزان تر شده است و همین موضوع سبب شد تمایل به افزایش هزینه برای سردخانه ای کردن کله ها از بین برود. البته در مقطعی هم با کمبود مواجه بودیم و کله ها برای سردخانه انبار نمی شد. چنین وضعی سبب شده ماه رمضان امسال فقط کله های کشتار روز در واحدهای صنفی مورد استفاده قرار گیرد.

رییس اتحادیه طباخان با بیان اینکه کله هایی که در این فصل از سال به کله پزی ها می رسد، از نوع بره های تازه هستند، گفت: در مقایسه بین کله هایی که بره هستند و گوسفندهای بیش از یکسال، میانگین وزنی کمی پایین تر است و به این ترتیب امسال کله هایی که به بازار عرضه می شود از بره های جوان تر با میانگین گوشت سبک تر خواهند بود.

رواسی تاکید کرد: اتحادیه طباخان کله، پاچه و سیرابی به فعالیت واحدهای صنفی نظارت کامل دارد و موضوعاتی مانند تخلف قیمتی در واحدها را رصد می کند. همچنین نهادهای ناظر بهداشتی کیفیت گوشت دام هایی که از شهرستان ها به سمت تهران و سایر شهرها می روند را بررسی می کند.

وی ادامه داد: شهروندان باید دقت داشته باشند که هر واحد صنفی ملزم است نرخ نامه رسمی اتحادیه را در محل واحد صنفی خود نصب کرده باشد. این نرخ نامه شامل مهر اتحادیه، امضای رییس اتحادیه، نشان (لوگوی) اتحادیه و قیمت های مصوب است. چنانچه در محل واحد صنفی چنین نرخ نامه ای با مشخصات یاد شده نصب نشده بود، می توانند با تلفن 66907318-66907319 شکایت های خود را مطرح کنند. اتحادیه سایر موارد شکایت را نیز مورد بررسی قرار می دهد.

رییس اتحادیه طباخان با اشاره به اینکه در ماه رمضان واحدهای صنفی افزایش فروش 30 تا 40 درصدی را تجربه می کنند، خاطرنشان کرد: در جلسه ای که با اعضای اتحادیه داشتیم توصیه کردیم واحدهای صنفی طباخی نسبت به افزایش خودسرانه قیمت ها اقدام نکنند. چرا که افزایش فروش در ماه رمضان می تواند جبران هزینه های یک واحد صنفی را بکند. واحدهای طباخی در مناطق شمالی شهر هم ملزم به رعایت قیمت مصوب اتحادیه هستند و این واحدها مجاز نیستند تحت عنوان سرویس های ویژه قیمت های خود را تغییر دهند. به این واحدها هم توصیه کردیم با جلب رضایت از مشتریان خود سعی در افزایش حجم فروش داشته باشند.

رواسی تاکید کرد: شهروندان در ماه رمضان تا حدی به مصرف بیشتر کله، پاچه و سیرابی روی می آورند. اما به مردم پیشنهاد می کنیم فقط از واحدهای طباخی که می شناسند خرید کنند و از خرید از واحدهای مشکوک و غیر بهداشتی خرید انجام ندهند.

نرخ رمضان کله پاچه