۰ نفر

کاهش ۱۵ درصدی قیمت کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۳۴
کد خبر: 192302
کاهش ۱۵ درصدی قیمت کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

سرپرست معاونت اقتصادی وزارت صنعت به اقبال خوب مصرف کنندگان از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بهره‌وری بیشتر آن‌ها نسبت به خرده‌فروشان اشاره کرد و گفت: به طور میانگین فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۱۵ درصد از قیمت کالا را برای مصرف کنندگان کاهش داده‌اند.

یدالله صادقی صبح امروز در اولین گردهمایی اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای که در اتاق اصناف تهران برگزار شد، گفت: اختلاف نظر جدی و بارزی در زمینه لزوم توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای بین دولت و اصناف وجود ندارد و وزیر صنعت نیز معتقد به گسترش این صنعت هستند.

به گزارش اقصاد آنلاین به نقل از ایبنا، وی، دستیابی فروشگاه‌های زنجیره‌ای به جایگاه مناسب خود را باعث نفع تولیدکننده، مصرف کننده و توزیع کننده دانست و افزود: با وجودی که در سال‌های بعد از انقلاب فروشگاه‌های زنجیره‌ای رشد مطلوبی نداشتند اما در سال‌های اخیر رشد آن‌ها چشمگیر بوده است.

سرپرست معاونت اقتصادی وزارت صنعت با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارای مزایای بزرگی هستند، گفت: در دولت به این نتیجه رسیدم که با توجه به مزایای فراوان فروشگاه‌های زنجیره ای، اتحادیه این فروشگاه ها تشکیل شود تا با برنامه‌ریزی به نقطه مطلوب خود برسند.

صادقی، کاهش قیمت کالا را از رئوس سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: اقتصاد ایران باید بتواند خود را به روز کرده و خود را در موقعیت مناسب و قدرت کافی نگه دارد تا برابر تکانه‌های اقتصادی ضربه‌ای نبیند.

وی، یکی دیگر از سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی را سهم بری همه افراد در زنجیره تامین و توزیع اقتصاد عنوان کرد و گفت: ما باید تلاش کنیم تا فاصله قیمت از تولید تا مصرف به حداقل برسد و همزمان تولید کننده امکان برنامه‌ریزی بلندمدت‌تری برای خود داشته باشد.

سرپرست معاونت اقتصادی وزارت صنعت ادامه داد: سهم فروشگاه‌های زنجیره‌ای در نظام توزیع باید افزایش یابد و سند توسعه این فروشگاه‌ها نیز با توجه به تصویر موجود و تصویر مطلوب از آن‌ها در حال تنظیم است.

وی چالش‌های توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای را مقاومت با توسعه آن‌ها به ویژه در شهرستان‌ها و سنتی بودن کسب و کارها عنوان کرد و اظهار داشت: فروشگاه‌های کوچک بهره‌وری کمتری نسبت به فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارند لذا قیمت نهایی آن‌ها برای مصرف کنندگان بالاتر است.

صادقی شفافیت اطلاعات را از دیگر مزایای فروشگاه‌های زنجیره‌ای برشمرد و افزود: باید فکر کنیم کدام اعداد برای جلوگیری از فرار سرمایه محرمانه باقی بماند و کدام اعداد برای برنامه‌ریزی تولیدکنندگان باید منتشر شود زیرا مبنای اقتصاد دانش بنیان شفافیت اطلاعاتی است.