۰ نفر

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

سوداگران عامل گرانی گوشت گوسفندی/ پیش‌بینی‌های قیمت درست از آب درنیامد

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۱۶
کد خبر: 191176
سوداگران عامل گرانی گوشت گوسفندی/ پیش‌بینی‌های قیمت درست از آب درنیامد

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران با اشاره به اینکه در ماه‌های رمضان و ذی‌الحجه افزایش مصرف گوشت گوسفندی رقم می‌خورد، احتکار دام را یکی از عوامل گرانی گوشت در روزهای اخیر دانست.

اقتصاد آنلاین - محمد فیروزی؛ علی اصغر ملکی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین پیرامون دلایل محقق نشدن پیش بینی‌ها مبنی بر گران نشدن گوشت گوسفند در سال جاری گفت: با نگاهی به روند قیمت گوشت در سال های گذشته متوجه می شویم که این کالا همواره در فصل بهار با کاهش قیمت مواجه بوده است، اما امسال چند عامل موجب شد پیش بینی ها در خصوص قیمت گوشت گوسفند محقق نشود.

وی افزود: یکی از دلایل رویش علوفه های صحرایی است که به طور رایگان در اختیار تولید کننده ها قرار دارد و انگیزه ای شده تا دام را برای کشتار عرضه نکنند. اما عده ای هم با توجه به این موضوع اقدام به فعالیت های سوداگرانه کرده اند و دام ها را احتکار کردند. چرا که منتظر رسیدن ماه رمضان و ذی‌الحجه هستند.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه جاری شدن سیل در استان های شمال غربی کشور هم در گرانی گوشت بی تاثیر نبود، تصریح کرد: با وقوع سیل تردد در جاده های کشور با کندی مواجه شد و که این موضوع باعث برهم خوردن عرضه گوشت در بازارهای مصرفی شد.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی به منظور بازگشت تعادل به بازار، نیازمند واردات گوشت هستیم و امیدواریم معاونت پشتیبانی و امور دام وزارت جهاد کشاورزی واردات را از کشورهای آسیای میانه تسریع کند. البته چون مقادیری از دام زنده به صورت غیرمجاز از مرزهای کشور خارج می شود، انتظار می رود دستگاه های مسئول نسبت به جلوگیری از خروج دام زنده هم اقدامات لازم را انجام دهند.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی قیمت عرضه این محصول را با سهم واسطه ها در بازار به این شکل اعلام کرد:

قیمت هر کیلو گوشت گوسفند زنده در خارج تهران: 14 الی 15 هزار تومان

قیمت هر کیلو گوشت گوسفند زنده داخل تهران: 15 الی 16 هزار تومان

قیمت خرید گوشت گوسفندی برای صاحب مغازه: 35 الی 36 هزار تومان

قیمت فروش گوشت گوسفندی (با سود مجاز 10 الی 12 درصد): 40 هزار تومان