۰ نفر

کشفیات قاچاق چندین برابر شد

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۲۱
کد خبر: 191122
کشفیات قاچاق چندین برابر شد

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از برنامه‌ریزی برای تعیین تکلیف کالاهای قاچاق موجود در انبارها خبر داد و افزود: کشفیات قاچاق چندین برابر شده است.

امین دلیری در خصوص برنامه ها و سیاست های اولویت دار سال ۹۶ سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، گفت: هر چند این سازمان به دنبال کسب درآمد نیست اما یک مشکل در این سازمان از سال های گذشته تا به امروز وجود داشته و آن این است که بحث درآمدزایی مطرح بوده  و این در حالی  است که برای سازمانی که کار حاکمیتی انجام می دهد نباید درآمد زیاد مطرح باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اظهارداشت: در حال حاضر ۸ ماه است که فروش کالاهای قاچاق متوقف شده  در حالی که سازمان هزینه می کند و کالای قاچاق تحویل می گیرد و می تواند درآمد آن بسیار زیاد باشد و ما از این طریق در سال ۹۵ می توانستیم بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم.

دلیری ادامه داد: این درآمد حاصل نشده و حدود ۷۱ میلیارد تومان آن محقق شده است؛ بنابراین درآمدزایی متوقف شده و در مقابل هزار میلیارد ریال امحاء انجام داده ایم که نسبت به سال های گذشته بیش از ۲۶۰ درصد رشد نشان می دهد.

وی درباره پُر بودن انبارها از کالاهای قاچاق و دلایل آن گفت: حجم قاچاق کالا کاهش یافته ولی میزان کشفیات افزایش یافته است. به همین دلیل تعداد انبارهای اجاره ای سازمان در طول سال های اخیر چندین برابر شده است.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی درباره تعیین تکلیف کالاهای قاچاق موجود در انبارها، تاکید کرد: قبل از سال جدید جلسات خوبی را با مسئولان داشتیم و در حال حاضر برای تخلیه انبارها برنامه ریزی صورت می گیرد و تمامی این کالاها تعیین تکلیف خواهند شد که البته راهکار جدیدی به غیر از امحاء و بازگشت به مبداء مدنظر قرار دارد.