۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سیر نزولی واردات کالای خواب/ کاهش ۴۰درصدی ظرفیت تولید

۲۸ فروردین ۱۳۹۶، ۸:۰۰
کد خبر: 188150
سیر نزولی واردات کالای خواب/ کاهش ۴۰درصدی ظرفیت تولید

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب تهران گفت: با وجود کم شدن ظرفیت تولید داخلی، حجم واردات کالای خواب در حال کاهش است.

اقتصاد آنلاین - محمد فیروزی؛ حسین قدیانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص وضعیت تولید کالای خواب در کشور گفت: ظرفیت تولید در کشور به دلیل رکود کاهش پیدا کرده است، اما این وضعیت به گونه ای است که واردات این محصولات سیر کاهشی دارد و همین موضوع عاملی شده تا تولیدکننده بهتر بتواند در این بازار فعالیت کند.

وی افزود: هرچند شرایط تولید در سال گذشته به دلیل کاهش واردات در وضعیت بهتری بود، اما در این بخش ظرفیت تولیدی کاهش داشته است و واحدهای تولیدی در حال حاضر با 60 درصد ظرفیت خود مشغول به کار هستند. دلیل این کاهش ظرفیت کم شدن حجم تولید است.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای خواب با اشاره به اینکه زنجیره تولید تا مصرف کالای خواب در کشور تعریف شده است و مصرف کننده با سود مشخصی کالا را خریداری می کند، تاکید کرد: محصولات کالای خواب در واحدهای صنفی نمایندگی کارخانه ها، مجاز به دریافت سود 10 درصدی هستند و در صورتی که متقاضیان این محصولات به این واحدها مراجعه کنند می توانند محصول با ضمانت تهیه کنند.

گفتنی است؛ کالای خواب جزو دو صنعت پایین دستی در بخش نساجی است که پتانسیل بالایی برای مصرف محصولات این صنعت دارد و در صورت افزایش ظرفیت های تولیدی آن می تواند اشتغالزایی خوبی داشته باشد.