۰ نفر

رییس اتحادیه نان سنتی تهران مطرح کرد؛

احتمال تغییر نکردن قیمت نان در سال جاری/ آب نانوایی‌ها تصفیه مجدد می‌شود/ کلاس آموزشی برای متقاضیان دریافت جواز نانوایی

۲۶ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۲۲
کد خبر: 187802
احتمال تغییر نکردن قیمت نان در سال جاری/ آب نانوایی‌ها تصفیه مجدد می‌شود/ کلاس آموزشی برای متقاضیان دریافت جواز نانوایی

رییس اتحادیه نان سنتی تهران گفت: به دلیل رعایت مسایل بهداشتی و سبک تر کردن آب، با نصب دستگاه‌های سبک تصفیه در مسیر لوله کشی آب شهری عملیات تصفیه مجدد داخل واحد صنفی انجام می‌شود.

اقتصاد آنلاین- محمد فیروزی، قاسم زراعتکار در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص قیمت نان در واحدهای صنفی پخت نان در سال 96 گفت: بر اساس آخرین مصوبه ای که از سال 93 به نانوایی ها ابلاغ شده است، قیمت نان تا کنون بدون تغییر بوده است و در صورت ابلاغ نشدن مصوبه جدید در سال جاری این قیمت تغییری نمی کند.

 

وی افزود: هزینه های واحد صنفی پخت نان بالا رفته است و واحدهای صنفی نسبت به قیمت ها معترض هستند، اما هنوز خبری از جلسه نرخ گذاری مجدد برای نان نیست. در حال حاضر بخش عمده درآمد واحدهای صنفی صرف تهیه مجدد آرد می شود و باقیمانده درآمد یک واحد صنفی جوابگوی درآمد 4 کارگر نانوایی ها نیست.

 

رییس اتحادیه نان سنتی تهران در خصوص برنامه های این اتحادیه در سال 96، گفت: این اتحادیه در سال های گذشته دو توافق مهم با دانشگاه شهید بهشتی و سازمان فنی و حرفه ای تهران به امضا رساند. که طی قرار داد اول مقرر شده است این دانشگاه نسبت به ساخت دستگاه تصفیه آب جهت نصب در واحدهای صنفی اقدام کند.

وی ادامه داد: به علت رعایت مسایل بهداشتی و سبک تر کردن آب لوله کشی، این دستگاه آب مصرفی نانوایی ها را تصفیه می کند تا جهت تهیه خمیر نان مورد استفاده قرار گیرد. این دستگاه ها در مرحله اول در 200 واحد صنفی نصب می شود و پس از آن در مراحل بعد کل واحدهای صنفی نانوایی هم ملزم به استفاده از این دستگاه ها خواهند شد.

زراعتکار تصریح کرد: تامین این دستگاه ها از سوی نهاد ریاست جمهوری و تعاونی نانوایان تهران صورت می گیرد.

رییس اتحادیه نان سنتی تهران در بخش دیگری از صحبت خود خاطرنشان کرد: توافق با سازمان فنی و حرفه ای در راستای ارتقای سطح آموزشی متقاضیان دریافت جواز نانوایی صورت گرفته است و برگزاری این کلاس ها به زودی شروع می شود.

زراعتکار اظهارداشت: نظارت اتحادیه نان سنتی در سطح واحدهای صنفی همواره صورت می گیرد و در سال جدید تعداد زیادی روپوش، شلوار و کلاه رایگان آماده شده است تا در اختیار کارگران نانوایی قرار گیرد و به زودی مجموعه کلاس هایی برای کارگران برگزار می شود و آموزش های رعایت بهداشت به این افراد داده خواهد شد.