۰ نفر

نعمت‌زاده: امکان عرضه ارزان‌تر کالاها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

۲۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۱۳
کد خبر: 187013
 نعمت‌زاده: امکان عرضه ارزان‌تر کالاها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای در جهت کاهش هزینه مبادله به وجود آمدند و بسیاری از کارشناسان بر این اعتقاد هستند که می‌توان کالاها را حدود ۱۰ درصد ارزان‌تر عرضه کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمدرضا نعمت زاده در دیدار با اعضای هیات مدیره اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای با بیان این مطلب افزود: بر همین اساس اگر این عملکرد از سوی فروشگاه های زنجیره ای کشور محتمل باشد، قطعا باید از این مجموعه حمایت کرد.

وی همچنین از تلاش های ارزنده اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه های زنجیره ای در یک سال گذشته تقدیر و تشکر کرد.

وزیر صنعت با تاکید بر اینکه فروشگاه های زنجیره ای کشور را با هدف کاهش هزینه مبادله و عرضه ارزان محصولات مطرح کردیم، افزود: اگرچه خیلی ها در مسیر ایجاد فروشگاه های زنجیره ای کشور به ما بد و بیراه گفتند و ما بسیار زیاد سوال و جواب پس دادیم اما به واقع باید به این سمت حرکت کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در عین حال ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی به تلاش های ارزنده وی در دوران ریاست جمهوری در جهت شکل گیری فروشگاه های زنجیره ای اشاره کرد و گفت: در آن دوران یکی از دغدغه های خاطر آیت الله هاشمی این بود که باید نظام توزیع را به روز کنیم و بر همین اساس پس از تهیه اساسنامه، فروشگاه های زنجیره ای رفاه تاسیس شد.

وی ادامه داد: اگرچه رشد و توسعه فروشگاه های زنجیره ای در مقطعی متوقف شد اما الحمدالله هم اکنون فروشگاه های زنجیره ای در کشور رو به افزایش هستند.

نعمت زاده تصریح کرد: دیدگاه ما این است که با ایجاد فروشگاه زنجیره ای، هزینه ها کاهش پیدا می کند و محصولات بین ۸ تا ۱۰ ارزان تر به دست مصرف کننده می رسد.