۰ نفر

درخواست بخش خصوصی؛

ضرورت حضور مستمر دولتمردان در جلسات شورای گفتگو

۲۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۳۹
کد خبر: 186781
ضرورت حضور مستمر دولتمردان در جلسات شورای گفتگو

دبیرکل اتاق تعاون ایران گفت: انتظار بخش خصوصی و تعاونی کشور این است که وزرا و مسئولین دولتی به صورت مرتب در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی حضور داشته باشند.

ماشاء الله عظیمی امروز در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در این باره افزود: در کشورهای در حال توسعه پروژه‌ها با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود؛ اما ما در این مورد اهتمام ویژه‌ای نمی‌بینیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، دبیرکل اتاق تعاون ایران افزود: فعالیت‌های صندوق توسعه ملی مشخص شده است اما فعالیت های فعلی این صندوق به صورت شبه‌بانک است و تا زمانی که فرایند شبه‌بانکی در صندوق توسعه ملی وجود داشته باشد، آثار هدف‌های صندوق توسعه ملی در اقتصاد کشور نمایان نمی شود.

وی با تاکید براینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد بار اقتصادی کشور به غلط روی دوش بانک‌ها است، گفت: همچنین تاکنون برنامه مدون اصلاح و دگرگونی در نظام بانکی با استفاده از نظر مجلس، دولت و بانک مرکزی ارائه نشده و وابستگی اقتصاد هم به بانک کم نشده و ما حق نداریم محور توسعه بانک‌ها را تخریب کنیم.

دبیرکل اتاق تعاون ایران گفت: دولت باید سرمایه‌ بانک‌های خودش را به صورت نقدی افزایش دهد و بانک‌های توسعه‌ای حتماً باید افزایش سرمایه داشته باشند. عظیمی افزود: زیرا همچنان اقتصاد ما بانک محور است و اقتصاد کشور نیازمند افزایش سرمایه بانک‌های دولتی است.