۰ نفر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس؛

حصار کشی و ایجاد گیت‌های بازرسی در مناطق آزاد ضرورت دارد

۱۸ فروردین ۱۳۹۶، ۷:۴۹
کد خبر: 186291
حصار کشی و ایجاد گیت‌های بازرسی در مناطق آزاد ضرورت دارد

عضو کمیسیون اقتصادی، حصار کشی و حضور گیت‌های بازرسی را در کنار مدیریت وسعت مناطق آزاد از راه‌های کنترل قاچاق در این مناطق نامید.

اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق تجاری هفته گذشته در یک برنامه‌ زنده تلوزیونی به کلی موضوع قاچاق در مناطق آزاد را نفی کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وی با بیان اینکه افرادی برای رد گم کنی حرف از قاچاق در مناطق آزاد می‌زنند تصریح کرده بود: در مناطق آزاد چیز مخفی وجود ندارد و اعداد و ارقام گمرک بسیار شفاف موجود هستند.

پیش از این بسیاری از کارشناسان و مسئولین مناطق آزاد را مسیر اصلی قاچاق کانتینری اعلام کرده بودند و بر کنترل بیشتر بر این مناطق تاکید داشته‌اند.

نظر احمد انارکی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی را که در تابستان امسال مناطق آزاد را گلوگاه قاچاق کالا نامیده بود، درباره اظهارات اکبر ترکان جویا شدیم.

انارکی با بیان اینکه هنوز صحبت‌های آقای ترکان را نشنیده‌ام گفت: ما با کسی سر عناد نداریم ولی تا وقتی که مناطق آزاد حصار کشی نداشته باشد و یا زیر ساخت‌های لازم را در کنترل قاچاق در آن لحاظ نشود شاهد قاچاق خواهیم بود.

وی با طرح اینکه در حال حاضر مناطق آزادی با مساحت 500 تا 5000 هکتار در ایران وجود دارد گفت: این وسعت سازوکار بیشتری را برای کنترل قاچاق می‌طلبد.

این عضو کمیسیون اقتصادی در پایان گفت: اگر مناطق آزاد حصار کشی شوند و گیت‌های ورود و خروج شفاف در آن مستقر باشد، پدیده قاچاق را در این مناطق کمتر خواهیم دید.