۰ نفر

هیات تجاری کانادا در راه ایران

۱۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۷:۴۸
کد خبر: 185031
 هیات تجاری کانادا در راه ایران

استان ثروتمند و فرانسوی زبان کبک کانادا به زودی هیات رسمی تجاری به ایران اعزام می کند تا از این طریق به شرکت های کبکی کمک کند قراردادهایی با ایران در بخش آلومینیوم به دست آورند.

کبک هر سال با هدف کمک به شرکت های این استان کانادا در راه دستیابی به قراردادهای جدید، هیئت هایی تجاری به کشورهای مختلف، اعزام می کند. اما ایران در پانزده سال گذشته هرگز در میان مقصدهای تجاری این هیئت ها قرار نداشته است. اما این وضع دیگر تغییر کرده است و در اوایل ماه مه آینده، کبک هیئت تجاری به جمهوری اسلامی ایران اعزام خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شبکه خبر، روک پاکت، از وزارت اقتصاد، علوم و نوآوری ریاست این هیئت را به عهده خواهد داشت.

این هیئت به طور عمده شامل شرکت هایی خواهد بود که در حوزه آلومینیوم و به خصوص تولید و ساخت تجهیزات و ارائه خدمات برای شرکت ها و کارخانه های آلومینیوم سازی، فعال هستند.

به گزارش پایگاه اینترنتی رادیو کانادا: آقای پاکت در این زمینه گفته است که ایران قصد دارد میزان تولید آلومینیوم خود را تا سال 2025 به پنج میلیون تن در سال برساند که رقم بسیار بزرگی است. با برداشته شدن بخش قابل توجهی از تحریم های بین المللی ایران، شرکت های کبکی می توانند به ایران در راه رسیدن به این هدف کمک کنند.

پاکت در این زمینه افزوده است: با معیارهایی که ما در نظر گرفته ایم، این شاید بهترین بازار در ده تا پانزده سال آینده در حوزه آلومینیوم در جهان است و ما فکر می کنیم توسعه این صنعت در ایران اتفاق می افتد.