۰ نفر

رئیس اتحادیه گل و گیاه تهران:

قیمت گل و گیاه در ایام نوروز تغییر نکرد

۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۱:۱۰
کد خبر: 184723
قیمت گل و گیاه در ایام نوروز تغییر نکرد

رئیس اتحادیه گل و گیاه تهران به تشریح وضعیت بازار گل و گیاه در ایام عید پرداخت و عنوان کرد که قیمت‌ انواع گل و گیاه در ایام تعطیلات تغییری نکرده و تلاش شده است که مردم استقبال بیشتری از بازار گل و گیاه داشته باشند.

غلامحسین سلطان محمدی، گفت: برای ایام عید با کمبودی در زمینه گل و گیاه روبرو نبوده‌ایم و انواع گل‌ها در اشکال و رنگ‌های مختلف، گل‌های شاخه بریده و گلدان‌های آپارتمانی در بازار موجود است.  

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: در کشور ما سالانه حدود دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون شاخه گل و گیاه تولید می‌شود و با توجه به به اینکه ۵۰ درصد تولید گل و گیاه ایران در استان تهران انجام می‌شود، استان تهران در گل‌های شاخه بریده و گیاهان گل‌دار مقام اول را در کشور دارد. گل و گیاهی که در تهران تولید می‌شود با توجه به اینکه بیشترین مصرف هم در تهران است مشکلی بابت جابجایی گل وجود ندارد.

رئیس اتحادیه گل و گیاه تهران عنوان کرد: سعی‌مان بر این بوده است که شرایط تولید و عرضه گل و گیاه برای ایام عید به گونه‌ای باشد که مردم توان و قدرت خرید داشته باشند و بتوانند گل بخرند و با توجه به اینکه پیشبینی‌های لازم برای بازارعید انجام شده مشکلی بابت افزایش قیمت در این ایام نداشته‌ایم.  

سلطان محمدی تصریح کرد:‌ معمولا در زمستان‌ها و ایام سرما به طور طبیعی تولید گل کاهش پیدا می‌کند اما بعد از آن با مناسب شدن شرایط برای تولید گل و گیاه مناسب‌ترمی‌شود و کمبود گل و گیاه جبران می‌شود. برای بازار و ایام عید هماهنگی‌ها به گونه‌ای صورت گرفت که شرایط خرید گل و گیاه مناسب باشد. در حال حاضر هم انواع و اقسام گل‌ها تولید شده و قیمت‌ آن‌ها مناسب است و به دنبال آن هستیم که مردم از بازار گل و گیاه استقبال کنند.

وی اضافه کرد: البته قیمت‌ها در حدود یک ماه قبل ازعید مقداری بالا رفت اما خیلی از تولیدکنندگان گل‌فروشی‌ها کمک کردند و قیمت‌های‌شان را بالا نبردند اما برخی افراد سودجو هم بودند و قیمت‌شان را افزایش دادند. باید شرایطی را به وجود آوریم که مردم بیشتر به سمت گل و گیاه بیایند و قیمت‌ها را در حد توان خرید مردم کاهش دهیم.