۰ نفر

تامین مشوق ۲۰۰ میلیارد تومانی صادرات محصولات لبنی

صادرات لبنیات در سال جاری رکورد زد

۲۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۴۵
کد خبر: 183171
صادرات لبنیات در سال جاری رکورد زد

معاون وزیر کشاورزی از رکوردشکنی صادرات شیر و لبنیات در سال جاری خبر داد و گفت: مشوق صادراتی ۲۰۰ میلیارد تومانی که پیش از این پیگیری‌های لازم برای تامین منابع مالی آن انجام شده بود، تخصیص پیدا کرده که به زودی پرداخت می‌شود.

حسنی رکنی، اظهار کرد: امسال صادرات انواع لبنیات به ۳۰ کشور مختلف از مرز ۷۵۰ هزار تن در ۱۱ ماهه امسال عبور کرد که ارزشی بالغ بر ۶۸۳ میلیون دلار داشته است، در حالی که سال گذشته صادرات انواع لبنیات به ۶۰۰ هزار تن رسیده بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: اخیرا بازار روسیه برای لبنیات ایرانی کشش مناسبی پیدا کرده و تقاضا در این راستا افزایش پیدا کرده است. به گونه‌ای که ۳۷۰۰ تن شیرخشک طی هفته گذشته به این کشور صادر شد و ۲۰۰۰ تن دیگر نیز تقاضای جدید وجود داردکه به زودی آن را صادر می‌کنیم. همچنین برای انواع پنیرهای تولید شده در کشور مشتری روسی وجود دارد.

تامین مشوق صادراتی ۲۰۰ میلیارد تومانی برای لبنیات

معاون وزیر کشاورزی در امور دام اعلام کرد که منابع مالی برای تامین مشوق صادراتی ۲۰۰ میلیارد تومانی لبنیات تخصیص پیدا کرده که به زودی پرداخت می‌شود و در این میان ۵۰ میلیارد به سازمان تعاون روستایی و مابقی آن به کارخانه‌های صادرکننده انواع محصولات و فرآورده‌های لبنی اختصاص پیدا خواهد کرد.