۰ نفر

پور ابراهیمی بر تنظیم بازار شب عید تاکید کرد

۲۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۰۸
کد خبر: 183108
پور ابراهیمی بر تنظیم بازار شب عید تاکید کرد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم تنظیم بازار شب عید و تامین مایحتاج مردم گفت که بعد از تعطیلات نوروز مسئولان مربوطه در حوزه تنظیم بازار در وزارت صنعت و اتاق اصناف گزارشی از عملکردشان درباره چگونگی تنظیم بازار شب عید به کمیسیون اقتصادی ارائه خواهند داد.

محمدرضا پور ابراهیمی، اظهار کرد: تنظیم بازار شب عید موضوع مهمی است که دولت و وزارت صنعت به خصوص بخش بازرگانی آن  و اتاق اصناف  مدیریتش را به عهده دارد و بر این اساس تقاضاهای بازار را به  گونه‌ای تنظیم می کند که شاهد افزایش قیمت در این ایام  نباشیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: البته طبق اطلاع ما دولت در بخش مواد غذایی ، پوشاک و کلیه مایحتاج مردم توانسته با ذخیره این مواد بازار را به خوبی مدیریت کند. در این بین ممکن است اتفاقاتی همچون سرما زدگی باعث از بین رفتگی محصولات و به دنبال آن بروز مشکل در بازار شود در این شرایط باز هم انتظار می‌رود دولت با رویکرد منطقی و انجام کار کارشناسی تعادل بخشی را در بازار حاکم کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه یادآور شد: بر این اساس بخشی از تاثیرات افزایش قیمت  از عدم تعادل‌بخشی در عرضه و تقاضا ناشی می شود و بخش دیگر ناشی از افزایش قیمت جهانی در محصولاتی همچون گندم است که باز هم دولت می‌تواند با مدیریت بازار از وارد شدن شوک قیمت جلوگیری کند.

پورابراهیمی در پایان گفت: طبق روال هر ساله گزارشات تنظیم بازار عید بعد از تعطیلات به کمیسیون اقتصادی داده می شود تا کمیسیون بررسی های لازم را انجام دهد.