۰ نفر

اینترنت بازار سمساری‌ها را کساد کرد

۲۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱:۳۱
کد خبر: 182222
اینترنت بازار سمساری‌ها را کساد کرد

با روی کار آمدن نرم‌افزارهای خاص برای درج آگهی، افراد در کمترین زمان ممکن می‌توانند کالای مستعمل خود را فروخته یا بدون فوت وقت جنس مورد نیاز خود را جست و جو کرده و در صورت نیاز خریداری کنند.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال اغلب افراد به فکر نو کردن لوازم و وسایل خود افتاده و با صرف هزینه، وسایل جدید را جایگزین لوازم کهنه منزل می‌کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، سال های قبل بازار سمساری‌ها در روزهای پایانی سال، گرم می‌شد و با وانت‌ های خود برای خرید لوازم کهنه افراد به خیابان های شهر می‌آمدند و برحسب نوع کالا و بسته به نو بودن آن قیمت‌گذاری روی جنس را انجام می‌دادند.

برخی از این سمسارها قیمت را خیلی پایین‌تر از ارزش واقعی جنس اعلام کرده و در این بین افراد که در آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کردند و امکان نگهداری لوازم کهنه خود را نداشتند به ناچار مجبور به فروش جنس خود با قیمت اعلامی از سوی خریدار می‌شدند.

لازم به ذکر است که بعد از خرید لوازم منزل از سوی سمسارها با تعمیر و نو کردن آنها، اجناس را با قیمت‌های بالاتر به افرادی که خواهان آن جنس یا کالا بودند، فروخته و از این طریق کسب درآمد می‌کردند.

با روی کار آمدن نرم‌افزارهای مختلف که برای درج آگهی بدون هزینه، افراد را در فروش اجناس دست دوم کمک می‌کند، کار و کاسبی سمسارها تاحدودی کساد شد تا جایی که دیگر کمتر مغازه‌های سمساری در سطح شهر به چشم می‌خورد و وانتی هایی که در آستانه نوروز به این کار مشغول بودند حضورشان کم رنگ شد.

این نرم‌افزارها کار را تا جایی راحت کرد که افراد برای فروش اجناس خود با درج تصاویر و مشخصات کامل، کالای خود را به نمایش گذاشته و با اشتراک آن در کمترین زمان و بدون واسطه جنس را به مصرف کننده می‌فروشند.

در این میان افراد برای خرید لوازم مورد نیاز خود با یک جست‌وجوی ساده در سایت یا اپلیکیشن تلفن همراه خود، کالای مورد نظر را با تصاویر و مشخصات مشاهده کرده و در صورت نیاز با فروشنده ارتباط برقرار می‌کنند.

یکی از موارد مهمی که افراد را به استفاده از نرم‌افزارهای مختلف برای درج آگهی از این روش سوق می‌دهد، رایگان بودن آنهاست و نبود واسطه در این بین قیمت نهایی کالای مورد نظر را  برای خریدار مقرون به‌صرفه می‌کند.

این نکته حائز اهمیت است که با درج آگهی فروش از این طریق، فروشنده و خریدار هیچ شناختی از هم نداشته و خریدار برای تهیه جنس مورد نیاز خود باید با فروشنده در محیط مشترکی قرار گذاشته، جنس را تحویل بگیرد و هزینه را پرداخت کند.

در این بین توصیه های امنیتی در سایت درج شده که خریدار و فروشنده قبل از درج آگهی باید به آن توجه کرده تا از سواستفاده‌های احتمالی از این راه جلوگیری شود.