۰ نفر

باید اعتماد به کالای ایرانی را به مردم بازگرداند

۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۰:۱۳
کد خبر: 181210
باید اعتماد به کالای ایرانی را به مردم بازگرداند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: برای تحقق شعار حمایت از تولید داخل و تشویق و ترغیب مردم به خرید تولیدات کشورمان، باید اعتماد به کالای ایرانی را به مردم بازگردانیم.

 سید محمود نوابی شامگاه سه شنبه در ششمین جشنواره تقدیر از حامیان حقوق مصرف کنندگان استان فارس در شیراز افزود: تولید کننده ما باید کالای باکیفیت تولید و در اختیار مصرف کننده قرار دهد و ارائه خدمات را به قبل، حین و بعد از فروش گسترش دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: در مقطعی در اکثر فروشگاه ها مردم با جمله 'جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود' مواجه می شدند که با فرهنگ سازی و نظارت دقیق امروز این شعار به 'جنس فروخته شده پس گرفته می شود' تغییر یافته است.

او اظهار کرد: مردم اگر با مواردی از عدم پس گرفتن جنس فروخته شده مواجه شدند موضوع را از طریق تلفن 124 (سامانه نظارت بر گران فروشی و تخلف اصناف) اطلاع رسانی کنند.

نوابی افزود: علاوه بر این فروشنده ملزم است که قیمت تمام اجناس و کالاها را بر روی آنها درج کند و به خریدار نیز فاکتور ارائه دهد و تمام اینها جزئی از حقوق مصرف کننده است.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان ادامه داد: تمام این موارد و قوانین وقتی اجرا شود در نحوه خدمات رسانی و ارائه خدمات رقابت ایجاد خواهد شد.

وی، بر لزوم توجه به حقوق مصرف کننده در تمام بخش ها تاکید کرد و گفت: یکی از بخش هایی که مردم از نحوه خدمات رسانی آن ناراضی هستند شرکت های هواپیمایی است که به رغم آزادسازی قیمت بلیت خطوط ، در کیفیت خدمات تغییری حاصل نشده است.

او اظهار کرد: اگر قیمت ها را بین المللی تعیین می کنیم خدماتی هم که به مشتریان ارائه می دهیم باید در سطح بین المللی باشد.

وی گفت: عملکرد شرکت های هواپیمایی به گونه ای بوده که امروز در نزد مردم تاخیرهای 45 دقیقه و یک ساعته تاخیر نیست و نباید اجازه داد این به یک رویه و مساله عادی تبدیل شود.

**نباید از رسانه ملی تبلیغات اغوا کننده پخش شود

نوابی، ضمن تاکید بر لزوم در نظر گرفتن جوانب اخلاقی و اسلامی در تبلیغات گفت: نباید از رسانه ملی تبلیغات اغوا کننده پخش شود.

او افزود: رسانه ملی نباید با بزرگنمایی و غلو در تبلیغ محصولات با ذهن و فکر بیننده بازی کند.

**فارس در برگزاری جشنواره تقدیر از حامیان حقوق مصرف کنندگان پیشتاز است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، برگزاری جشنواره تقدیر از حامیان حقوق مصرف کنندگان را اقدامی مثبت دانست و گفت: استان فارس با برگزاری 6 دوره از این جشنواره در بین دیگر استان های کشور پیشتاز است.

نوابی افزود: برگزاری این جشنواره یک امر دستوری نیست اما برخی استان ها هیچ اقدامی در برگزاری چنین جشنواره ای نکرده و موفق نبوده اند.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان اضافه کرد: نباید کالایی که فاقد کیفیت است صرفا به دلیل دادن پول تبلیغ شود.

در این آیین از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز فارس به عنوان رسانه برتر در حوزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان تقدیر شد.

همچنین از تعدادی از واحدهای تولیدی و خدمات رسان نمونه در حوزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان تقدیر شد.