۰ نفر

قیمت گوشت یکباره کاهش پیدا نمی‌کند

۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۷:۱۲
کد خبر: 181146
قیمت گوشت یکباره کاهش پیدا نمی‌کند

رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران گفت: تولید کننده‌های گوشت توان کاهش یکباره قیمت را ندارند و قیمت تا پایان نوروز در محدوده فعلی حفظ می‌شود.

علی اصغر ملکی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص پایین نیامدن قیمت گوشت با وجود عرضه گوشت منجمد در بازار گفت: عرضه کننده های دام زنده در این روزها تولید خود را روانه بازار کرده اند و از این جهت بازار با کمبود عرضه گوشت گرم مواجه نیست.

وی افزود: تولید کننده ها با توجه هزینه ای که برای تولید انجام دادند امکان کاهش قیمت نامعقول را ندارند و این کاهش قیمت به یکباره صورت نمی گیرد.

رییس اتحادیه و توزیع گوشت گوسفندی در خصوص وضعیت بازار اسفند گفت: بازار در بهمن ماه بیشترین بحران را تجربه کرد و این وضعیت منجر به افزایش قیمت گوشت گوسفندی شد. اما در حال حاضر با تولد بره های نو در واحدهای تولیدی این بحران برطرف شده است و قیمت ها بعد از این گران تر نمی شود، چرا که گوشت گوسفندی کشش گران تر شدن را ندارد.

ملکی تصریح کرد: کاهش قیمت در بازار گوشت گوسفندی در حال حاضر هم انجام می شود و در هفته سوم اسفند 1000 تومان کاهش قیمت صورت گرفته است. پیش بینی می شود با نزدیک شدن به روزهای پایانی اسفند و بیشتر شدن حجم خرید قیمت ها هم باز کاهش یابد، اما محدوده قیمتی تا پایان نوروز تغییر چشم گیری نخواهد کرد.