۰ نفر

رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران:

آغاز تخفیف ۲۰ درصدی کتابفروشی‌ها/ تخصیص ۲میلیارد یارانه به طرح عیدانه

۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۶:۱۳
کد خبر: 180301
آغاز تخفیف ۲۰ درصدی کتابفروشی‌ها/ تخصیص ۲میلیارد یارانه به طرح عیدانه

رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پنجمین دوره طرح عیدانه کتاب بیش از ۲ میلیارد تومان یارانه خرید کتاب از کتابفروشی ها اختصاص داده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمود آموزگار با بیان اینکه طرح عیدانه کتاب از 15 اسفند آغاز می شود و تا پایان روز پانزدهم فروردین ماه ادامه دارد، افزود: یارانه اختصاص داده شده به این طرح در قالب تخفیف 20 درصدی قیمت پشت جلد کتاب به مشتریان تعلق می گیرد. به این شکل که با خرید هر کتاب توسط مشتری، کتابفروشی ملزم است 20 درصد از قیمت کتاب کسر کند و در پایان طرح رقم کسر شده را با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  تسویه کند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین سقف تخفیف در طرح عیدانه کتاب مربوط به کتاب های کودکان بوده و سقف تخفیف کتاب های این بخش 25 درصد است.

آموزگار تاکید کرد: در طرح عیدانه سال 96، کتاب فروشی ها تنها مجاز هستند کتاب هایی را به فروش برسانند که شابک داشته باشد و فروش کتاب های متفرقه ممنوع است.

رییس اتحادیه ناشران و کتابفروشان با بیان اینکه در این دوره طرح عیدانه کتاب بین 2 تا 3  میلیارد تومان یارانه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: این طرح با هدف بالابردن توان رقابت کتاب فروشی ها در مقابل نمایشگاه های سراسری کتاب استانی اجرا می شود و پیش بینی می شود در نوروز 96 فروش کتاب توسط مسافران با استقبال خوبی همراه شود.