۰ نفر

درپی افزایش قیمت گوشت قرمز؛

توقف افزایش قیمت دام زنده

۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۵۷
کد خبر: 179697
توقف افزایش قیمت دام زنده

در بازار، مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان،با اقدامات انجام شده نسبت به ایجاد ثبات در بازار و کاهش قیمت گوشت قرمز ابراز امیدواری کرد.

علیرضا رستمی، درباره افزایش قیمتی که گوشت قرمز در بازار داشت گفت: درپی افزایش قیمت دام زنده در بازار گرانی قیمت مصرف کننده گوشت قرمز رقم خورده است و صرفا موضوع گرانفروشی در سطح خرده فروشی علت افزایش قیمت نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی در ادامه افزود: این امر ناشی از افزایش تقاضا نسبت به نیاز واقعی دام زنده رخ داده و موضوع عدم عرضه دام مطرح نیست و مجموع اقدامات صورت گرفته در زمینه واردات دام زنده وگوشت قرمز آماده مصرف با هدف ایجاد تعادل در بازار تدوین شده و کماکان تداوم دارد.

رستمی همچنین نسبت به کاهش قیمت ها ابراز امیدواری کرد و اظهار کرد: با اتخاذ تدابیر لازم توسط وزارت جهاد کشاورزی وشرکت پشتیبانی امور دام برای واردات و توزیع  گوشت قرمز سرد و گرم و دام زنده به کشور انتظار می رود بازار در آینده نزدیک با ثبات و کاهش قیمت روبرو شود.

وی اضافه کرد: گوشت گرم توزیع شده از سوی شرکت پشتیبانی امور دام کشور به قیمت هرکیلو ۳۱۵۰۰ تومان موجب عدم رشد قیمتها شده و بازرسی‌های صورت گرفته این سازمان نیز موید این موضوع بوده و افزایش حجم گوشت توزیع شده می تواند تاثیرسریعتر و بیشتری در بازار داشته باشد که با جدیت توسط متولیان امر در حال پیگیری است.

این اظهارات در پی سخنان حسن رکنی - معاون وزیر جهاد کشاورزی-است، که چندی پیش درباره افزایش قیمت گوشت قرمز گفته بود: وقتی که گوشت قرمز در بازار خرده‌فروشی و در شرایطی که هیچ مشکلی از نظر تامین دام زنده در گوشت قرمز در بازار عمده‌فروشی وجود ندارد، بیش از حد گران می‌شود و با قیمت‌های غیرمنطقی در بازار مصرف عرضه می‌شود، ارتباطی با وزارت جهاد کشاورزی ندارد و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان متولی نظارت بر بازار خرده‌فروشی موظف به پیگیری و رسیدگی به این وضعیت است.