۰ نفر

کاهش ۱۰ درصدی سالانه حجم قاچاق در کشور

۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۵:۰۸
کد خبر: 178506
کاهش ۱۰ درصدی سالانه حجم قاچاق در کشور

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تشریح سیاست‌های اجرایی این ستاد در سال ۹۶ گفت: حجم قاچاق در کشور سالی ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.

علیرضا گلستانی‌زاده، در این نشست ضمن تشریح سیاست‌های اجرایی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال آینده، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حجم قاچاق در کشور سالانه 10درصد کاهش خواهد یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، معاون برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه نظارت هدفمند و ساماندهی نظام آمار از اهم برنامه ها خواهد بود، افزود: ارتقا و بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه های عضو و توجه به آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی نیز از اولویت‌های اصلی برنامه‌های ستاد در سال آتی خواهدبود.

بخش دیگری از این نشست به تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های مبارزه با قاچاق کالاهای هدف و ارز در سال 96 اختصاص یافت.

در این رابطه قاسم خورشیدی، مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالاهای هدف با اشاره به لزوم اختصاص کد رهگیری به کالاهای هدف، گفت: با رهگیری کالاهای هدف و ارز، گام موثری در مبارزه با قاچاق و پولشویی برداشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه از تمام ظرفیت دستگاه‌های کاشف در سطح کشور استفاده خواهیم کرد، افزود: با استفاده از سامانه جامع انبارها از جابجایی کالا بدون بارنامه در سطح کشور جلوگیری خواهد شد.

خورشیدی اولویت مبارزه را با قاچاق کالاهایی که نمونه آن در داخل کشور تولید می‌شود دانست و گفت: با اجرای برنامه هایی که از سوی ستاد مصوب و ابلاغ شده است، شرایطی ایجاد می‌شود تا در دستیابی به تولید ملی و اقتصاد مقاومتی رشد مناسبی داشته باشیم.

در ادامه این نشست زارعی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر فرآیندهای گمرکی، تجاری و اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برنامه‌های این دفتر در سال 96 را ارائه کرد.

وی با اشاره به سیاست کاهش بسترهای شکل‌گیری قاچاق از مناطق آزاد تجاری و رعایت میزان معافیت مسافری، گفت: در این رابطه برای ساماندهی و تجهیز اسکله‌ها، شناورها و انضباط‌بخشی به ترددهای دریایی برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.

زارعی ساماندهی و تجهیز پایانه‌های مرزی، معابر کوله‌بری و نظارت بر اجرای کالای ملوانی را از دیگر برنامه‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برشمرد.

نشست مشترک مسؤولان ستاد و دبیران کمیسیون‌‌های برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان‌های سراسر کشور با هدف ارزیابی عملکرد سال 95 و تشریح سیاست‌های اجرایی سال 96 در محل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد.