۰ نفر

صادرات ۱۱ماهه از شهرک‌ها و نواحی صنعتی ۱.۷ میلیارد دلار شد

۳۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۹:۴۰
کد خبر: 177613
صادرات ۱۱ماهه از شهرک‌ها و نواحی صنعتی ۱.۷ میلیارد دلار شد

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: در 11 ماهه امسال یک هزار واحد صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی سراسر کشور، یک میلیارد و 700 میلیون دلار صادرات داشتند.

علی یزدانی امروز (شنبه) در نخستین نشست شورای اطلاع رسانی این سازمان افزود: سازمان با همکاری سازمان بورس سعی در رفع مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی از طریق بازار سرمایه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی تاکید کرد بر اساس ﻗﺎﻧﻮن «اﻧﺘﺸﺎر و دﺳﺘﺮﺳﯽ آزاد ﺑﻪ اطﻼﻋﺎت»، هر نوع اطلاعاتی که به بهبود وضعیت صنعت، اشتغال و همچنین نهادینه کردن فرهنگ مصرف کالای ایرانی منجر شود، باید در اختیار رسانه ها قرار گیرد.

** افزایش میزان نفوذ کالای داخلی در سبد کالای ایرانی

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در این نشست، کاهش هزینه سرمایه گذاری را از مزیت های استقرار واحدهای صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی برشمرد و گفت: این مجموعه با فراهم سازی زیرساخت های عمرانی و همچنین اعطای هفت تا 13 سال معافیت مالیاتی، فضایی مناسب را برای حضور سرمایه گذاران در این مناطق آماده کرده است.

«فرشاد مقیمی» افزود: برای اینکه فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در اولویت قرار گیرد، باید همزمان به شبکه مصرف و تولید توجه کرد؛ به عبارت دیگر هم مصرف کنندگان و هم تولید کنندگان به صورت شبکه ای در نظر گرفته شوند تا برنامه های رسانه ای از تاثیر گذاری بیشتری برخوردار باشد.

تا پایان آذرماه امسال ٣٩ هزار و ٨٧ واحد صنعتی پروانه بهره برداری دریافت کرده و به بهره برداری رسیده اند.

بر اساس گزارشی که دی ماه امسال مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ارایه کرد، نزدیک به 46 درصد واحدهای صنعتی کشور در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقرند.

واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در شهرک ها و نواحی صنعتی ٧٩٠ هزار و ٩٠٠ شغل ایجاد کرده است.

در 9 ماهه نخست امسال 39 هزار و 87 واحد صنعتی به بهره برداری رسید که سرمایه گذاری برای آنها با 11 درصد افزایش نسبت به 9 ماهه پارسال 60 هزار و 550 میلیارد ریال بود.

در این دوره، 832 واحد صنعتیِ غیرفعال و تعطیل، دوباره راه اندازی شد تا شمار بازگشت این واحدها به چرخه تولید در دولت یازدهم به 2 هزار و 855 واحد برسد.

در دولت یازدهم با راه اندازی این تعداد واحد تعطیل، 33 هزار و 574 نفر مشغول کار شدند که سهم دوران پس از برجام (از دی ماه 1394)، ایجاد 13 هزار و 890 شغل در سراسر کشور بود.

در دوران پسابرجام نسبت به دوره پیش از آن، بازفعال کردن واحدهای تولیدی متوقف 31 درصد رشد کرده است.