۰ نفر

رییس اتحادیه تالارپذیرایی در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

قیمت پذیرایی تالارها تا سال آینده بدون تغییر/ امکان تغییر کاربری تالارها نیست

۲۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۱۸
کد خبر: 176550
قیمت پذیرایی تالارها تا سال آینده بدون تغییر/ امکان تغییر کاربری تالارها نیست

رییس اتحادیه تالارپذیرایی تهران گفت: به دلیل تخصصی بودن فعالیت تالارهای پذیرایی امکان تغییر کاربری این تالارها برای برگزاری مراسم دیگر وجود ندارد.

خسرو ابراهیم نیا در خصوص وضعیت صنف تالارهای پذیرایی در روزهای پایانی سال به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: امسال روزهای پایانی سال با ایام شهادت حضرت فاطمه (س) همزمان شده است و این موضوع به تعطیلی تالارها منجر شده است. بعد از این دهه هم با شروع ماه اسفند تمایل به برگزاری مراسم کاهش می یابد.

وی افزود: قیمت های تالار پذیرایی با وجود کم شدن مشتری در این روزها نباید افزایش داشته باشد و برنامه ای برای افزایش قیمت خدمات تالار پذیرایی تا پایان سال وجود ندارد.

ابراهیم نیا با بیان اینکه میزان استقبال مشتریان از خدمات تالارهای پذیرایی کم شده است، این طور گفت: با کاهش قدرت خرید مردم، بسیاری از افراد ترجیح می دهند هزینه برگزاری مراسم خود را به حداقل برسانند. این موضوع در استفاده از خدمات تالارهای پذیرایی به این شکل نمود پیدا می کند که افراد از تعداد مهمان های خود می کاهند. با کم شدن تعداد مهمان هایی که به تالارها می آیند مبلغ دریافتی صاحب تالار کم می شود و درآمد صاحبان این صنف رو به کاهش گذاشته است.

رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران ادامه داد: اگر متقاضیان خدمات تالارهای پذیرایی را به لحاظ طبقه بندی اجتماعی بخواهیم بررسی کنیم، مشاهده می کنیم بیشتر طبقات اجتماعی از خدمات تالارهای پذیرایی استفاده می کنند به استثنای گروهی از جامعه که به دنبال برگزاری مراسم تشریفاتی خاص هستند. همین موضوع باعث می شود که افراد با توانایی های مالی مختلفی مشتری خدمات تالارهای پذیرایی باشند، اما با رکودی که در جامعه حاکم شده است درآمد صاحبان تالارهای پذیرایی هر ساله کاهش محسوسی یافته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان تغییر کاربری تالارهای پذیرایی به منظور جذب مشتریان بیشتر وجود دارد، اظهار داشت: صاحبان تالار راغب هستند که درآمد بیشتری داشته باشند اما تالار پذیرایی خدماتی تخصصی است و امکان تغییر اساسی در دکوراسیون تالارها وجود ندارد. از طرفی هم در کل سال حتی در روزهای تعطیلی مراسم یک تالار می بایست ظاهر تالار برای مشتریانی که می خواهند در روزها و ماه های بعد برای قرارداد مراجعه می کنند آماده باشد.

ابراهیمی نیا ادامه داد: نگه داری یک تالار و آماده بودن همیشگی تالار به خاطر پسند مشتری مستلزم یک هزینه دایمی ثاب است. هر تالار باید در کل سال پرسنل خود را در محل کار آماده به کار در اختیار داشته باشد. همچنین هر تالار باید هزینه های نگه داری سالن را در لیست هزینه های خود لحاظ کند.

وی در بخش دیگری از صحبت خود با انتقاد از برخورد گزینشی شهرداری مناطق مختلف تهران با تالارهای پذیرایی، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران با وضع عوارض تابلو و دریافت عوارض بابت پسماندهای تالارهای پذیرایی این اقدام را بدون ضابطه مشخصی انجام می دهد که لازم است در این خصوص به طور مشخص اعلام شود که بر چه اساسی این مبالغ باید از تالارها دریافت شود. طبق شواهدی که وجود دارد دریافت چنین عوارضی به صورت تمایل های شخصی مسئولان شهرداری انجام می شود و به نظرمی رسد نظارتی براین اقدام شهرداری های مناطق مختلف تهران نیست.

ابراهیمی نیا در بخش پایانی صحبت خود اعلام کرد: قیمت خدمات تالارهای پذیرایی تهران تا پایان سال بدون تغییر خواهد ماند و این قیمت به ازای هر نفر بین 15 هزار تومان تا 45 هزارتومان خواهد بود. این اختلاف قیمت به دلیل نوع خدمات تالارها و درجه بندی تالارها است.