۰ نفر

رییس اتحادیه تزئینات تهران مطرح کرد؛

کاهش ۴۰ درصدی درآمد بازار خدمات تزئینات منزل

۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۴۵
کد خبر: 176522
کاهش ۴۰ درصدی درآمد بازار خدمات تزئینات منزل

رییس اتحادیه صنف تزیینات گفت: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال خدمات صنف تزئینات منزل با رشد 10 درصدی همراه بوده است اما در مقایسه با درآمد فعالان این صنف نسبت به سال گذشته کاهش 40 درصدی داشته است.

بهروز چوداری میلانی با اشاره به رشد فعالیت های صنف تزئینات منزل در روزهای پایانی سال به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: بازار خدمات تزئینات منزل به فعالیت بازار مسکن وابسته است. به این معنی که با رونق بازار مسکن در بخش داد و ستد تقاضا برای تزئینات منزل هم رشد پیدا می کند. اما برخی افراد بدون خرید و فروش منزل اقدام به نوسازی دکوراسیون منزل خود می کنند که تقاضا در این بخش زمانی فعال می شود که شهروندان برای تغییر دکوراسیون منزل دچار کمبود منابع مالی نباشند. در سال جاری با وجود نزدیک شدن به روزهای پایانی سال تقاضای دکوراسیون منزل هنوز رشد قابل مقایسه با سال قبل را نداشته است.

رییس اتحادیه تزئینات با بیان اینکه بازار فروش خدمات تزئینی منزل به صورت فصلی است، ادامه داد: با وجود اینکه ظرف دوماه اخیر بازار وضعیت مطلوبی دارد اما باید توجه داشت که در این دوماه هزینه فعالیت صاحبان صنوف هم به همین نسبت افزایش خواهد یافت و افزایش دستمزدها و پرداخت عیدی کارکنان واحدهای صنفی به پرداختی های کارفرمایان می افزاید. به همین دلیل پیش بینی می کنیم صاحبان مشاغل تزئینی در فروردین سال آینده که راکدترین ماه سال برای فعالیت این صنف محسوب می شود پس انداز لازم را نداشته باشند.

چوداری میلانی در پاسخ به این سوال که آیا امکان افزایش رونق در این بازار با کاهش هزینه های عرضه وجود دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به کم شدن توان مالی مردم، صاحبان مشاغل عرضه تزئینات منزل تلاش کردند با حداقل سود 5 درصد خدمات خود را عرضه کنند. اما کاهش بیشتر این خدمات امکان پذیر نیست و به ورشکستگی صاحبان مشاغل منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: کاهش هزینه خدمات با کم کردن مواد اولیه مصرفی در فعالیت این صنف هم امکان پذیر نیست و کیفیت خدمات را از بین می برد و باعث نارضایتی مشتری می شود.