۰ نفر

ترخیص نسیه کالا در گمرک فعال شد

جزییات بسته جدید حمایت از تولید

۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۲۹
کد خبر: 173683
جزییات بسته جدید حمایت از تولید

رییس کل گمرک ایران با تشریح بسته جدید حمایت از تولید و صادرات گمرک گفت: زمان ورود مواد اولیه به حداقل ممکن رسیده است.

مسعود کرباسیان در خصوص بسته جدید حمایت از تولید و صادرات گمرک ایران گفت: یکی از موارد در این زمینه بحث ورود موقت کالا به کشور است که بتوانیم ظرفیت هایی را برای واحدهای تولیدی کشور به منظور صادرات فراهم کنیم.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، رییس کل گمرک ایران اظهارداشت: همچنین اینکه یک واحد تولیدی بتواند مواد اولیه مورد نیاز خود را در کمترین زمان وارد کشور کند. خوشبختانه این برنامه ها اجرا شده و اثرات خوبی را داشته است.

کرباسیان خاطرنشان کرد: موضوع بعدی این است که ضمانت هایی داشته باشیم که بتوان طی آن ترخیص نسیه کالاها را پذیرفت. درباره واحدها و تامین مواد اولیه برنامه این است که بخشی از کالا را معادل حقوق ورودی به کشور نگه داریم و مابقی ترخیص شود تا تولیدکننده بتواند مواد اولیه را استفاده و تولید کند و سپس با فروش آن در بازار، حقوق ورودی گمرک را بپردازد.

وی افزود: از دیگر بحث ها موضوع استرداد حقوق گمرکی و سود بازرگانی مواد اولیه به کار رفته در کالاهای صادراتی است که این کار هم به صورت الکترونیکی در حال انجام است.

رییس کل گمرک ایران گفت: همچنین توانسته ایم معطلی کالاها را در گمرکات به حداقل ممکن برسانیم و با شناسایی تجار و بازرگانان، این خدمات در حال حاضر انجام می شود.