۰ نفر

رییس اتاق اصناف به میزان خبر داد؛

همکارى ایران و کرواسى در زمینه کفش چرم

۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۴۷
کد خبر: 173073
همکارى ایران و کرواسى در زمینه کفش چرم

رئیس اتاق اصناف با اشاره به تاثیرات مثبت برجام بر اصناف و تولید کنندگان کشور و همچنین حضور هیات هاى تجارى براى سرمایه گذارى در ایران، گفت: رایزنى هیات هاى تجارى خارجى مى تواند براى توسعه در صنعت کشور مفید باشد.

على فاضلى،  با اشاره به تاثیرات یکساله اجرایى شدن برجام بر واحدهاى صنفى، اظهار کرد: به صورت کلى برجام نتایج مثبتى بر اقتصاد کشور داشته البته باید این را در نظر داشت که برجام نمى تواند مشکلات تولید کشور را حل کند و فقط سدهاى بر سر راه رو مى تواند از جلوى راه واحدهاى صنفى و تولیدى بردارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، رئیس اتاق اصناف ایران افزود: نقاط قوت توافق هسته اى بحث هاى گشایش اعتبار، حمل و نقل دریایى و مراودات استراتژیک بوده که توانسته تاثیرات خود را در طول یکسال اخیر به خوبى نشان دهد.

وى ادامه داد: در حال حاضر باید منابع داخلى و سرمایه گذارى بر نقاط قوت کشور صورت گیرد اما اکثر هیات هاى تجارى وارد شده به ایران به قصد فروش محصولات ساخته شده به ایران را داشته اند.

فاضلى در ارتباط با گشایش هاى بانکى و بهتر شدن اوضاع تهیه مواد اولیه توسط بنگاه هاى تولیدى در پسا برجام گفت: بخشى از مشکلات تولیدکنندگان داخلى براى تهیه مواد اولى و گشایش هاى اعتبارى برطرف شده است.

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان این که رایزنى هیات هاى تجارى خارجى مى تواند براى توسعه در صنعت کشور مفید باشد خاطر نشان کرد: نگاه اتاق اصناف به حضور شرکت هاى خارجى در ایران این بوده که طرف هاى ایرانى و خارجى مى توانند براى سرمایه گذارى در تولید با یکدیگر همسو و هم جهت باشند و پیشرفت خوبى حاصل شود.

وى با اشاره به دستاورد دیدار هیات تجارى کشور کرواسى با اتاق اصناف ایران، اظهار کرد: با توجه به دیدار هیات تجارى کرواسى با اعضاى اتاق اصناف ایران قرار بر این شد که ایران و کرواسى در زمینه تولید کفش هاى چرم که یک صنعت مشترک ٢کشور بوده با یکدیگر همکارى کنند.

فاضلى ادامه داد: اتاق اصناف ایران بسیار امیدوار است که مشارکت در بخش هاى تولید با کشورهاى خارجى بیش از پیش افزایش یابد و بتوان از تمام ظرفیت هاى کشور استفاده شود.