۰ نفر

مدیرعامل فدراسیون سازمان صادراتی هند؛

ایران و هند عزم جدی برای توسعه روابط تجاری و بازرگانی دارند

۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۹:۱۲
کد خبر: 165344
ایران و هند عزم جدی برای توسعه روابط تجاری و بازرگانی دارند

مدیرعامل فدراسیون سازمان های صادراتی هند با تاکید بر عزم جدی ایران و هند برای گسترش روابط تجاری خاطرنشان کرد 2 کشور در دوران جدید می تواند از ظرفیت های یکدیگر برای توسعه روابط تجاری استفاده کنند.

'اس .سی .راجاهان ' روز دوشنبه در حاشیه همایش تجاری هند و استان هرمزگان افزود: فدراسیون سازمان های صادراتی هند راهکارهایی را برای بررسی توانمندی ها و افزایش همکاری تجاری با استان های ایران،بررسی می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی با اشاره به ظرفیت استان هرمزگان تصریح کرد تجار و بازرگانان هند و ایران با برگزاری نشست ها و با رفع موانع ، عزم جدی برای افزایش صادرات بین دو کشور دارند.

معاون استاندار هرمزگان در امور اقتصادی و توسعه منابع نیز در این همایش گفت که استان هرمزگان با داشتن شبکه حمل ونقل دریایی، ریلی، جاده ای و هوایی از توانمندی بالایی برای گسترش روابط تجاری با هند برخوردار است.

'علی رئوفی' افزود: اسکله شهید رجایی این استان با ظرفیت صادرات و واردات یکصد هزار تن کالا ،بیش از 60 درصد از حجم واردات و صادرات کشور را به عهده دارد.

وی تصریح کرد استان هرمزگان، ظرفیت سرمایه گذاری بالایی در زمینه فولاد ،آلومینیوم ، نفت و گاز و صنایع فرا ساحلی دارد.

معاون استاندار هرمزگان درامور اقتصادی و توسعه منابع گفت این استان با داشتن دو منطقه آزاد تجاری و پنج منطقه ویژه اقتصادی از ظرفیت بالایی برای همکاری با هند برخوردار است.

وی افزود: هرمزگان با داشتن یک هزار و 500 کیلومتر مرز آبی و 14 جزیزه کوچک و بزرگ آماده گسترش روابط تجاری و سرمایه گذاری با هند است .

'گانش کومار' معاون فدراسیون سازمان های صادراتی هند نیز، برگزاری نشست تجاری ایران و هند را باعث گسترش روابط بازرگانی دو کشور دانست و تصریح کرد ایران از سالهای بسیار دور یک شریک تجاری بسیار مهم برای هندوستان بوده است.

وی با اشاره به ظرفیت های توسعه روابط تجاری ایران و هند اظهار کرد انتظار است که با رفع تحریم ها روابط تجاری دو کشور به سرعت گسترش یابد.

معاون فدراسیون سازمان های صادراتی هند اظهار امیدواری کردکه در دیدارهای دو جانبه تجار ایرانی و هندی، زمینه توسعه صادرات بین دو کشور فراهم شود.

وی تصریح کرد ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری زیادی در ایران وجود دارد که تجار هندی می توانند از این فرصت ها استفاده کنند.

همایش فرصت های تجاری ایران و هند روز دوشنبه با حضور تجار و بازرگانان دو کشور در فدراسیون سازمان های صادراتی هند برگزار شد.

در این همایش تجار و بازرگانان استان هرمزگان و هند ،راههای گسترش روابط تجاری بین ایران و هند را بررسی کردند.

هیات تجاری استان هرمزگان به ریاست معاون اقتصادی استانداری برای گفت وگو با تجار هندی و بررسی زمینه های همکاری سه شنبه هفته گذشته وارد بمبئی شده بود.

این هیات پس از شرکت در همایش تجاری هند و استان هرمزگان به سفر یک هفته ای خود به هند پایان می دهد.

براساس گزارش های منتشر شده، میزان تجارت بین هند و استان هرمزگان در سال گذشته حدود 300 میلیون دلار بوده است که تلاش می شود این میزان به یک میلیارد و 200 میلیون دلار افزایش یابد.