۰ نفر

ارمنستان همکاری ایران در طرح های راه سازی را خواستار شد

۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۷:۵۸
کد خبر: 165339
ارمنستان همکاری ایران در طرح های راه سازی را خواستار شد

واهان مارتیروسیان وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات ارمنستان در دیدار سیدکاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی در ایروان، گسترش روابط دو کشور به ویژه در عرصه حمل و نقلی و ترانزیتی را خواستار شد.

طرفین در این دیدار که روز دوشنبه و در آستانه سفر پیش روی رئیس جمهوری ایران به ارمنستان برگزار شد، همکاری و مشارکت شرکت های توانمند ایرانی در پروژه های عمرانی و راه سازی در ارمنستان را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مارتیروسیان وزیر حمل و نقل و ارتباطات جمهوری ارمنستان در جریان مذاکره با سجادی سفیر جمهوری اسلامی از حضور و فعالیت شرکت های ایرانی در اجرای پروژه های راه سازی ارمنستان استقبال و اعلام کرد که افزایش همکاری های دولتی و خصوصی برای هر دو کشور سودمند است.

براساس برنامه اعلام شده، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در راس یک هیات بلندپایه در سفری یک روزه به ایروان که اول دی ماه انجام می شود با همتای ارمنستانی خود دیدار و در باره همکاری های دو جانبه و منطقه ای مذاکره می کند و همچنین در حاشیه این برنامه، اسناد تنظیم شده به امضای طرف های ایرانی و ارمنستانی می رسد.

ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با موقعیت راهبردی ویژه، از غرب با ترکیه، شمال گرجستان، شرق جمهوری آذربایجان (جمهوری قره‌باغ) و در جنوب ایران و جمهوری خودمختار نخجوان (جزئی از جمهوری آذربایجان) هم مرز است.