۰ نفر

باید به داد کشاورزان بوشهری رسید

دفن گوجه‌های فرنگی به دلیل نبود خریدار

۲۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۵۶
کد خبر: 164705
دفن گوجه‌های فرنگی به دلیل نبود خریدار

نماینده مردم بوشهر در شورای عالی استان ها با اشاره به کاشت انبوه گوجه در این استان و محصول زیاد به دلیل مساعد بودن هوا اظهار کرد: : با توجه به نبود خریدار و زمان تحویل زمین های اجاره شده کشاورزان از ناچاری گوجه ها را در گودال های کنار زمین کشاورزی دفن می کنند لذا باید به داد این کشاورزان رسید.

سید علی‌اکبر فاطمی نماینده مردم استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران گفت: امروز کشاورزان بوشهری در شرایطی خریدار داخلی برای گوجه های خود ندارند که کشورهای همسایه همچون عراق نیز به کشت این محصول دست زده اند و امکان صادرات نیز وجود ندارد. استان‌های مجاور ازجمله کهگیلویه و بویراحمد و کرمان نیز به تولید گوجه پرداختند و هم‌زمان فصل برداشت این گوجه‌ها در استان‌ها رسیده است و گویی بازار اشباع شده و خریداری وجود ندارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: کشاورزان برای کاشت این محصولات سرمایه کرده اند و امروز متحمل خسارت های زیادی شده اند به طوری که هر کشاورز بین 50 تا 300 میلیون تومان خسارت دیده است.

این نماینده مردم بوشهر با اشاره به عدم مدیریت کشاورزی صحیح در این استان به عنوان علت وقوع این حادثه تاکید کرد: بیش از هزار تن گوجه در استان بوشهر روی زمین مانده که باید فکری برای آنها کرد. در حال حاضر کشور افغانستان کیلویی 200 تومان گوجه‌ها را خریداری می‌کند که اصلاً به‌صرفه کشاورزان نیست لذا در این خصوص باید اقدام جدی توسط دولت انجام شود.

در همین خصوص مهدی چمران رییس شورای عالی استان ها گفت: نامه ای از طرف شورای عالی استان ها درخصوص مشکلات کشاورزی استان ها به رییس جمهور ارسال شده است.