۰ نفر

کرباسیان اعلام کرد؛

واردات ورق فولادی آزاد می‌شود

۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۵۰
کد خبر: 162125
واردات ورق فولادی آزاد می‌شود

در کش و قوسی که هنوز میان تولیدکنندگان ورق فولادی و تولیدکنندگان لوله و پلیمر برای تامین خوراک وجود دارد، رئیس ایمیدرو از احتمال صدور مجوز برای واردات ورق فولادی به تولیدکنندگان لوله و پلیمر جهت تامین خوراک از سایر کشورها خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی کرباسیان صبح امروز (یکشنبه) در نشستی خبری با بیان اینکه مناقشه‌ای میان فولادسازان و تولیدکنندگان لوله و پلیمر با ورود مستقیم خود وزیر صنعت، معدن و تجارت به معاونت معدن و صنایع معدنی این وزارتخانه واگذار شد، گفت: اطلاعاتی که من دارم حاکی از این است که در جلسه‌ای که با حضور وزیر بود فولاد مبارکه ملزم شد که خوراک سازندگان لوله و پلیمر را تامین کند در حالی که فولاد مبارکه تا پیش از این ملزم به تامین مقدار مشخصی است. ورق فولادی تولیدکنندگان پلیمر بود که با دلایلی که مطرح شد از تحویل همه مقدار تعهد شده خودداری می کرد.

پیش‌بینی ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در برنامه ششم

وی در ادامه با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری خارجی و برنامه ریزی بخش معدن جهت استفاده از آن گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شود که بخش معدن در برنامه ششم باید تا ۵۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب کند و امسال نیز پیش بینی می شود که تا ۳۰ میلیارد دلار ظرفیت سرمایه گذاری در حوزه فولاد وجود داشته باشد که شامل کل زنجیره از معدن تا صنایع پایین دستی می شود.

کرباسیان ادامه داد: در حالی که برنامه تولید فولاد تا سال ۱۴۰۴ عدد ۵۵ میلیون تن است، باید گفت که سنگ آهن لازم، سوخت و زیرساخت هایی که در کنار مرزهای آبی نیاز است، مهیا شده که از جمله زیرساخت‌های موردنظر می توان به منطقه ویژه خلیج فارس، چابهار، پارسیان و در آینده ای نزدیک جاسک اشاره کرد.

وی همچنین در تشریح برنامه ریزی برای جذب سرمایه در حوزه معدن افزود: تا امروز پیش بینی کرده‌ایم جذب ۱۱ میلیارد دلار سرمایه در حوزه مس و آلومینیوم و ۱۰ میلیارد دلار نیز برای سایر مواد معدنی است.

داستان واگذاری معدن مهدی‌آباد تمام شده است

رئیس هیات عامل سازمان نوسازی و توسعه معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با اشاره به آخرین وضعیت واگذاری معدن سرب و روی مهدی آباد گفت: متن نهایی قرارداد واگذاری مهدی آباد توسط برنده مناقصه آماده امضا است و کنسرسیوم مبین تضمین بانکی ۵۰ میلیارد تومانی خود را ارائه کرده که می توان نتیجه گرفت که داستان واگذاری سرب و روی مهدی آباد تمام شده است.