۰ نفر

رئیس صندوق ضمانت صادرات اعلام کرد؛

"نوسان نرخ ارز" برای صادرکنندگان بیمه می‌شود

۱۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۲۲
کد خبر: 161622
"نوسان نرخ ارز" برای صادرکنندگان بیمه می‌شود

رئیس هئیت مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران از در نظر گرفتن دو محصول جدید بیمه‌ای برای صادرکنندگان طی یک‌ ماهه آینده خبر داد.

آرش شهرآیینی، ضمن اعلام این خبر بیان کرد: دو محصول بیمه‌ای جدید که شامل پوشش نوسان نرخ ارز و نیز صدور ضمانت‌نامه‌های خاص برای پروژه‌های صادرات محور می ‌شود اخیرا در کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسیده و پس از تصویب در هیئت وزیران به احتمال زیاد طی یک ماهه آینده به منظور اجرا ابلاغ می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، رئیس هئیت مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران ادامه داد: بر اساس این مصوبه خدمات جدیدی به صادرکنندگان ارائه می شود که امیدواریم به افزایش میزان صادرات در کشور کمک کند.

 شهرآیینی در مورد بیمه شدن پوشش نوسان نرخ ارز خاطر نشان کرد: در ابتدا نوسان ارزهای جهان همچون دلار و یورو در مقابل ریال تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و در مراحل بعدی ارزهای مربوط به کشورهای نوظهور نیز تحت پوشش قرار خواهند گرفت تا از این ترتیب ریسکی که صادر کنندگان در مورد کاهش نرخ ارز با آن مواجه هستند برطرف شود.

وی همچنین در مورد صدور ضمانت‌نامه‌های خاص برای پروژه‌های صادرات محور نیز تشریح کرد: به منظور افزایش ظرفیت صادرات کشور نیازمند این هستیم که سرمایه گذاری‌های عظیمی در این بخش صورت گیرد تا ارقام صادراتی چند برابر شوند. این مسئله مربوط به حلقه‌های بعدی صنایع پتروشیمی و صنایع وابسته است که در جهت افزایش توانمندی شرکت‌های ایرانی در راستای پوشش محتوای تولیدکنندگان توسط صندوق ضمانت صادرات مدنظر قرار می‌گیرد.

به گفته رئیس هئیت مدیره صندوق ضمانت صادرات ایران، بر این اساس محتوای ایرانی پروژه‌های داخل کشور که در آن سهم ایرانی‌ها بیشتر است تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.