۰ نفر

مقام اتریشی:

بخش خودرو و محیط زیست ایران برای همکاری ما مناسب است

۳ آذر ۱۳۹۵، ۲۰:۰۷
کد خبر: 160232
بخش خودرو و محیط زیست ایران برای همکاری ما مناسب است

رییس اتاق بازرگانی اشتایرمارک اتریش اعلام کرد: زمینه‌های مختلف اقتصادی مانند خدمات فنی و مهندسی، خودروسازی و محیط زیست برای همکاری با ایران وجود دارد و جمهوری اسلامی یک مقصد مهم صادراتی و شریک اقتصادی برای اتریش محسوب می شود.

«جوزف هرک» در دومین روز سفر هیات تجاری اتاق تهران به ایالت اشتایرمارک اتریش افزود: بسیار علاقه مندیم از طریق به اشتراک گذاشتن اطلاعات و برقراری روابط مشترک و دوجانبه بتوانیم خلاء‌های موجود را برطرف و به شرکت‌ها کمک کنیم تا بتوانند روابط جدیدی با یکدیگر آغاز کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، پیش از این فعالان اقتصادی ایالت اشتایرمارک در بهمن ماه سال 1394 در اتاق تهران حضور یافتند و افزون بر امضای تفاهمنامه همکاری میان اتاق‌های تهران و اشتایرمارک، قراردادهای همکاری نیز بین صنعتگران ایرانی و اتریشی امضا شد.

هیات تجاری اتاق تهران به سرپرستی «مسعود خوانساری» رییس این اتاق، در دومین روز از سفر به اتریش، به دعوت اتاق بازرگانی ایالت اشتایرمارک به شهر گراتس مرکز این ایالت، رفت تا با مدیران بخش خصوصی و فعالان اقتصادی اشتایرمارک به مذاکره بنشینند.

خوانساری در این دیدار گفت: ایران امن‌ترین کشور منطقه است که ذخایر نفت و گاز و مواد مختلف معدنی گسترده و منحصربه فرد دارد و از نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده و مزیت‌های قابل توجه اقتصادی برخوردار است.

به گفته رییس اتاق تهران، پس از برجام، اقتصاد ایران قابلیت تبدیل شدن به یک اقتصاد نوظهور را دارد و می‌تواند سرمایه زیادی جذب کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی می‌تواند 50 میلیارد دلار سالیانه سرمایه خارجی جذب کند و امید است با برطرف شدن موانع بانکی ارتباط ایران با کشورهای اروپایی بویژه اتریش و ایالت اشتایرمارک در سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مشترک بیشتر شود. 

ایالت اشتایرمارک در زمینه صنعت خودرو در سطح پیشرفته فعالیت می‌کند و بخش زیادی از قطعات خودروهای شناخته شده فرانسوی و آلمانی در این ایالت ساخته می‌شود.

صنعت هوایی و انرژی‌های پاک از دیگر زمینه‌های اقتصادی در اشتایرمارک است. تولید ناخالص داخلی این ایالت نزدیک به 38 میلیارد یورو اعلام شده است و نزدیک به چهار میلیارد یورو در این ایالت صرف تحقیق و توسعه می‌شود.

از سی ام آبان ماه هیاتی 45 نفره از فعالان بخش خصوصی و 30 شرکت ایرانی به سرپرستی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برای دیدار با مسوولان و بازدید از صنایع مختلف به اتریش سفر کرده و قرار است این هیات پس از آن به آلمان برود.

زمینه های فعالیت هیات اعزامی به کشور اتریش، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی، صنایع خودروسازی و قطعات خودرو، انرژی های تجدیدپذیر، فناوری های زیست محیطی، دارو و تجهیزات پزشکی است.