۰ نفر

افزایش میزان مبادلات تجاری ایران و برزیل به ۵ میلیارد دلار

۲۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۶:۱۴
کد خبر: 159103
افزایش میزان مبادلات تجاری ایران و برزیل به ۵ میلیارد دلار

وزیر انرژی و معادن برزیل با اشاره به میزان مبادلات تجاری ایران و برزیل که حدود ۲ میلیارد دلار است، پیش‌بینی کرد که در آینده نزدیک این حجم مبادلات ۲ برابر خواهد شد و با برنامه‌ریزی‌ها تا ۵ میلیارد دلار هم خواهد رسید.

در دومین دیدار وزیر اقتصاد و دارایی کشورمان در برزیل علی طیب نیا عصر پنجشنبه با وزیر انرژی و معادن برزیل دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، فرناندو بزها کولیو فیلیو وزیر انرژی و معادن برزیل در دیدار با علی طیب نیا گفت: روابط برزیل و ایران در حال گسترش بیشتر از هر زمان دیگری است و حضور وزیر اقتصاد ایران در برزیل که با وزرای مختلف جهت انجام توافق های تجاری و اقتصادی بین دوکشور دیدار و گفتگو می کند کمک می کند تا در جلسه نهایی اجلاس اسناد و تفاهم‌نامه‌های مهمی امضا و در نهایت عملی شود.

وی گفت:‌ برزیل هم بیشتر از هر زمان دیگری علاقه‌مند و هم نیازمند به گسترش روابط تجاری خود با ایران است. ایران از توانایی بسیار خوبی در زمینه‌های انرژی و نفت و گاز برخوردار است.

وزیر انرژی و معادن برزیل با معرفی کارگروه اقتصادی و تجاری خود به هیئت ایرانی افزود:‌ من مطمئن هستم و دولت جدید ما در این زمینه مصمم است و شکی ندارم که میزان مبادلات تجاری که در حال حاضر حدود ۲ میلیارد دلار است در آینده نزدیک دو برابر خواهد شد و با برنامه‌ریزی‌هایی که بین دو کشور انجام شده تا به ۵ میلیارد دلار هم برسد.

فرناندو کولیو فیلیو از گسترش روابط تجاری در دوران تصدی وزارت خود ابراز خرسندی کرد و گفت:‌ ما در دولت برزیل علاقمند به گسترش هرچه بیشتر رابطه تجاری با ایران هستیم و من هم در آینده نزدیک سفری به ایران خواهم داشت نه صرفا برای دیدار و یک سفر بلکه مذاکرات جدی خواهیم داشت تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری بین دوکشور را عملی کنیم.

وزیر اقتصاد و دارایی کشورمان در این جلسه به تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران پرداخت و گفت:‌ ایران و برزیل در روابط تجاری موجود مکمل یکدیگرند. هردو کشور یک هدف مشترک دارند و برای حل مشکل فقر و مشکلات معیشتی مردم خود تلاش می‌کنند.

برقراری ارتباط بین بانک‌های دو کشور و رابطه کارگزاری از محورهای گفتگوی طیب نیا با وزیر انرژی و معادن برزیل بود.

این جلسه که بمدت یکساعت و نیم طول کشید کارشناسان دوطرف نیز به بحث تبادل نظر در زمینه های مخلتف تجاری پرداختند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، روز جمعه ۲۸ آبان ماه، در مراسم اختتامیه مشترک و امضای سند یادداشت تفاهم پایانی اجلاس کمیسیون مشترک و سایر اسناد و تفاهم‌نامه‌های همکاری ایران و برزیل و در حضور مقامات این کشور سخنانی ایراد خواهد کرد.