۰ نفر

کاهش معطلی گمرکی در مرزها

گمرکات شلمچه و چزابه سه شفیته شد

۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۰۸
کد خبر: 158906
گمرکات شلمچه و چزابه سه شفیته شد

گمرکات شلمچه و چزابه به منظور تسهیل تردد زائران اباعبدالله الحسین(ع) سه شیفته شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، همزمان با بازدید رئیس کل گمرک ایران از  مرز شلمچه، محمد رضا جعفری ناظر گمرکات استان خوزستان از سه شیفته شدن گمرکات این دو مرز خبر داد و گفت: با هدف ارائه خدمات مطلوب‌تر به شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین اباعبدالله الحسین(ع) و انجام سریع امور گمرکی آنها، تعداد کارکنان گمرکات شلمچه و چزابه در استان خوزستان نیز سه برابر شد و دستگاه‌های کنترلی افزایش یافت.

وی تشریح کرد: به منظور تسهیل تردد زائران عتبات عالیات و شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین حسینی تعداد نیروهای گمرکی مستقر در مرزهای شلمچه و چزابه از ۴۰ نفر به ۱۲۰ نفر افزایش یافته و کارکنان گمرک در سه شیفت کامل به انجام امور زائران می‌پردازند.

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهوری و و رئیس کل گمرک به استان خوزستان و بازدید از مبادی خروجی به عراق اظهارداشت: به منظور جلوگیری از معطلی زائران در هر یک از گمرکات شلمچه و چزابه سه دستگاه ایکس‌ری چمدانی و ۲ دستگاه راکت فلزیاب نصب شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته تا مسافران در زمان عبور و مرور کمترین معطلی را داشته باشند و مأموران گمرک نیز بتوانند کنترل‌های خود را انجام دهند.

جعفری تصریح کرد: از ابتدای ماه صفر تاکنون حدود ۴۵۰ هزار زائر از مرز شلمچه به عراق عزیمت کرده و ۵۰ هزار نفر نیز بازگشته‌اند و از مرز چزابه نیز ۳۰۰ هزار نفر به عراق رفته‌اند.