۰ نفر

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

دیپلماسی دولت ایران موجب تغییر نگرش جهانی شده است

۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۲۱:۳۰
کد خبر: 158818
دیپلماسی دولت ایران موجب تغییر نگرش جهانی شده است

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: دیپلماسی دولت ایران در حوزه مسائل هسته ای موجب تغییر نگرش جهانی شده است.

غلامحسین شافعی عصر امروز در همایش روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برتر گیلانی  اظهار داشت: سنجش قدرت اقتصادی کشورها امروز با سنجش صادرات آن کشورها ارزیابی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه صادرات موفق از تولیدات قوی ایجاد می‌شود گفت: تولید صنعتی،کشاورزی و خدمات مختلف مبنای حرکت در رشد اقتصادی است و رقابتی کردن تولید در بازار های جهانی می‌تواند توفیقات صادرات را به دنبال داشته باشد.

شافعی با تاکید بر اینکه در سال 2011 میلادی  31 میلیون دلار صادرات غیرنفتی داشته‌ایم تصریح کرد:‌ در سال 2015 این رقم به 37 میلیون دلار افزایش یافته است و ظرفیت صادرات ایران در منطقه فراتر از این رقم برآورد می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه با تلاش های گسترده قوای حاکمیتی در مسائل اقتصادی  تاکنون تولیدات داخلی در سطح بین‌الملل طرفداران زیادی نداشته است بیان کرد: لازمه حضور در بازار های جهانی حرکت متوازن در تولید و اقتصاد است. 

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به عدم پیروی تولیدات کشور از تولیدات جهانی خاطرنشان کرد: اولویت اول در کشور بر طرف کردن شکاف تکنولوژی در تولیدات است.

شافعی برطرف کردن شکاف تکنولوژی در تولیدات را  موجب حضور کالا های ایرانی در بازار رقابت های روز جهان دانست و گفت: در راستای اقدام مذکور پیشنهادات و طرح های متعددی ارائه شده است.

وی با ابراز اینکه ایجاد هسته‌های اقتصادی برون‌مرزی و برنامه‌ریزی اتخاذ شده از سوی اتاق بازرگانی ایران را  برای کشورهای همسایه حائز اهمیت است و اعلام کرد: دیپلماسی دولت ایران در حوزه مسائل هسته ای موجب تغییر نگرش جهانی شده است.

 رئیس اتاق بازرگانی با تاکید بر اینکه اشتیاق سرمایه‌گذاران خارجی در سرمایه‌گذاری در کشور قابل توجه است افزود:  فعالان اقتصادی باید از این فرصت مذکور در جذب سرمایه‌گذار خارجی و بهبود وضعیت کسب و کار در کشور استفاده کنند.