۰ نفر

رییس اتاق اصناف ایران:

برای قاچاقچیان موبایل هزینه و ناامنی ایجاد نمی‌شود

۱۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۲۲
کد خبر: 157246
برای قاچاقچیان موبایل هزینه و ناامنی ایجاد نمی‌شود

رییس اتاق اصناف ایران تاکید کرد که باید برای مبارزه با قاچاق تلفن همراه هزینه و ناامنی برای قاچاقچیان ایجاد شود و افزایش یابد که متاسفانه این کار صورت نمی‌گیرد و برخی سیاست‌ها در این زمینه خلق‌الساعه و غلط است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علی فاضلی اظهار کرد: باید پذیرفت که در زمینه تلفن همراه تولید در کشور وجود ندارد و باید نظام تعرفه‌ای برای واردات موبایل به گونه‌ای تعریف شود که قاچاق آن برای قاچاقچیان صرفه اقتصادی نداشته باشد.

وی افزود: کسانی  که مجوز واردات برخی برندهای مطرح تلفن همراه را به برخی از شرکت‌های داخلی داده‌اند و امروز اعلام می‌شود که این تلفن همراه‌ها قاچاق است باید پاسخگو باشند اما به صورت کلی فرآیند واردات تلفن همراه در تمامی برندها و انواع آن به نفع مردم مصرف‌کننده نیست و اگر قرار است با قاچاق مبارزه شود باید برای قاچاقچی هزینه و ناامنی ایجاد کنیم که این کار متاسفانه صورت نمی‌گیرد و برخی سیاست‌ها خلق‌الساعه و غلط است.

رییس اتاق اصناف ایران گفت: باید به گونه‌ای واردات تلفن همراه ساماندهی شود که دستگاه‌های متولی برندها و شرکت‌های واردکننده را ساماندهی و معرفی کنند و از سوی دیگر نظام تعرفه‌ای نیز باید به گونه‌ای باشد که انتفاع مردم و مصرف‌کنندگان را در بر داشته باشد نه اینکه بخواهیم با آن بازی کنیم و با کار سیاسی به اقتصاد ملی ضربه بزنیم.