۰ نفر

یک گام نزدیک‌تر تا واردات آب!

۱۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۱۰
کد خبر: 157011
یک گام نزدیک‌تر تا واردات آب!

وجود بحران آب در کشور موجب شده تا ایده واردات آب در ذهن مسئولان متبلور شود و به گفته سرپرست مرکز پشتیبانی از صنایع آب، برق و توسعه صادرات در کمیته فنی موضوع واردات آب در حال بررسی ویژه است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، همایون حائری امروز (سه‌شنبه) در حاشیه یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تاجیکستان در جمع خبرنگاران با بیان این‌که موضوع واردات آب میان وزارت نیرو و شرکت‌های تابعه مورد بررسی است، اظهار کرد: بحث‌های کارشناسی متفاوتی در خصوص این مساله انجام شده که اگر به نتیجه برسد این فکر عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت بخش خصوصی ایران در تاجیکستان، گفت: قرار شده برای این مساله تضمین‌هایی صورت بگیرد تا بخش خصوصی بتواند با تدبیر بیشتری وارد پروژه شود.

به گفته سرپرست مرکز پشتیبانی از صنایع آب، برق و توسعه صادرات قرار شده تا وزیر انرژی تاجیکستان با بانک توسعه صادرات ایران نشستی داشته باشد و پس از آن با بازدید از نمایشگاه صنعت برق مستقیما با بخش خصوصی صحبت کنند.

حائری طلب کشور تاجیکستان را بابت تولید برق به ایران ۱۰۰ میلیون دلار عنوان و اظهار کرد: قرار شده که طی پنج سال این مبلغ پرداخت شود.

وی در خصوص اتصال برق به تاجیکستان گفت: لازم است از طریق افغانستان و پاکستان این کار انجام شود که در حال حاضر نیز این مساله درقالب طرح کاساهزار در دست بررسی است.