۰ نفر

کمیسیون تلفیق تصویب کرد:

قوانین جدید برای ایجاد مناطق آزاد

۱۰ آبان ۱۳۹۵، ۲۲:۲۳
کد خبر: 155368
قوانین جدید برای ایجاد مناطق آزاد

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم از وضع مقررات جدید برای ایجاد مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در این کمیسیون خبر داد.

محمد خدابخش اظهار کرد: به موجب مصوبه امروز (دوشنبه) کمیسیون تلفیق برنامه ششم ایجاد هر نوع منطقه آزاد تجاری - صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی منوط به تأمین زیرساخت های مورد نیاز و دریافت تأییدیه‌های لازم زیست‌محیطی، امنیتی و نظامی شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق برای منطقه آزاد تجاری - صنعتی معرفی سازمان اداره‌کننده‌ای که توانمند باشد نیز یکی از الزامات خواهد بود. همچنین محدوده منطقه آزاد تجاری - صنعتی تا سقف هزار هکتار  و برای منطقه ویژه اقتصادی نیز ۲۰۰ هکتار تعیین شد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس خاطرنشان کرد: در مصوبه دیگری مقرر شد دولت برای تثبیت جمعیت در روستاها و ایجاد اشتغال به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که در سال امکان ایجاد اشتغال در حداقل ۳۰۰۰ روستا فراهم شود.

خدابخشی اضافه کرد: در مصوبه دیگر، شهرداری‌ها مکلف شدند جاده‌های ورودی و خروجی منتهی به شهرها را ساماندهی کنند که برای این کار شهرهایی که مرکز استان باشند تا ۲۰ کیلومتر و شهرهای بزرگ تا پنج کیلومتر و سایر شهرها تا دو کیلومتر ساماندهی خواهند شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم در پایان گفت: در مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق مقرر شد ۲۷ صدم درصد از کل عوارض مربوط به قانون مالیات بر ارزش افزوده به توسعه ورزش همگانی، ورزش بانوان، توسعه زیرساخت‌های ورزشی در روستاها و مناطق عشایری و ورزش جانبازان و معلولان اختصاص پیدا کند.