۰ نفر

سفر هیات تجاری آذربایجان شرقی به جمهوری آذربایجان

۵ آبان ۱۳۹۵، ۰:۵۶
کد خبر: 154106
سفر هیات تجاری آذربایجان شرقی به جمهوری آذربایجان

هیات تجاری 30 نفره استان آذربایجان شرقی روز سه شنبه برای دیدار چهار روزه وارد جمهوری آذربایجان شد .

به گزارش اقتصاد آنلاین، این هیات تجاری که در چارچوب فعالیت های تجارت محور اتاق بازرگانی تبریز و با حضور معصومه آقاپور نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در ابتدای سفر خود از جمهوری خودمختار نخجوان دیدار کرد .

منصور آیرم سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان در دیدار این هیات ضمن برشمردن مزیت ها و محدودیت های فعالیت در نخجوان بر شناخت دقیق نیازمندی های بازار هدف، قوانین و لزوم برخورداری از دیدگاه منفعت دوجانبه تاکید کرد .

وی با اشاره به فعالیت ها و تعاملات صورت گرفته طی 18 ماه گذشته در حوزه های تبادل هیات ها، گمرکات، ترانزیت، دارو و درمان و استاندارد، جهت گیری اصلی در برنامه ریزها و تعاملات نمایندگی را اقتصادی دانست و بر آمادگی سرکنسولگری برای ارائه کمک و مشاوره به تجار و فعالان اقتصادی کشورمان تاکید کرد .

معصومه آقاپور نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار از تلاش سرکنسول کشورمان در نخجوان تشکر و بر عزم همه مسئولان برای عبور از مرحله حساس فعلی در کشور تاکید کرد .

وی با اشاره به حساسیت ها و تنگناهای صادراتی، توسعه همکاری های اقتصادی با همسایگان را اولویت کشور در جهت گذر از وضعیت کنونی دانست.

آقاپور با اشاره به محوریت موضوع اقتصاد مقاومتی و لزوم تاکید رهبر انقلاب بر اقدام و عمل در این خصوص، تاکید کرد که اکنون زمان شعار گذشته و کشور نیازمند عملگرایی مثبت است.

فعالان اقتصادی حاضر در این جلسه نیز به ارائه نظرات و مشکلات خود و همچنین طرح پرسش های مختلف پرداختند.

هیات اتاق بازرگانی تبریز در این بخش از سفر چهار روزه خود با بازدید از مرکز تجارت جمهوری خودمختار نخجوان و نیز مرکز گردشگری درمانی دوز داغ با بخش هایی از ظرفیت های نخجوان آشنا شدند.

هیات تجاری استان آذربایجان شرقی در ادامه این سفر خود به جمهوری آذربایجان روز سه شنبه با جواد جهانگیرزاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو دیدار کرد .

دیدار با وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان و نیز با مسئولان اتحادیه کارفرمایان این کشور از جمله برنامه این سفر هیات تجاری استان آذربایجان شرقی می باشد .