۰ نفر

خیز مرغ برای پرواز در آبان ماه

۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۸:۱۳
کد خبر: 152480
خیز مرغ برای پرواز در آبان ماه

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از روندی کاهشی قیمت مرغ در روزهای بعد از محرم خبر داد و گفت: با رسیدن به اوایل آبان ماه انتظار افزایش دوباره قیمت مرغ را داریم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، مهدی یوسف خانی در ارتباط با افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر گفت: با توجه به افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر این روند تا پایان روز عاشورا ادامه پیدا کرد و از پنجشنبه تا روزجاری با روندی کاهشی روبه‌رو شد و حدود 800 تومان کاهش پیدا کرد.

وی در ادامه افزود: پیش بینی‌ها برای روزهای آخر هفته این است که شاهد افزایش قیمت چندانی نیستیم و نهایتا در هر کیلو 200 تومان افزایش پیدا خواهد کرد و آن هم به علت تقاضای بالا در اوایل ماه است که با این افزایش قیمت امیدواریم وضعیت مرغداران کشور هم بهتر از قبل شود زیرا در حال حاضر قیمت به نسبت تولید بسیار پایین است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با بیان این که قیمت هر کیلو مرغ برای امروز با کاهش روبه ‌رو بوده اظهار کرد: قیمت هر کیلو مرغ امروز برای خرده‌فروشی‌ها 6 هزار و دویست و پنجاه تومان و قیمت هر کیلو سینه مرغ 12 هزار تومان است.

یوسف‌خانی تصریح کرد:برای عرضه ران مرغ در بازار 2نوع وجود دارد که ران ساده مرغ بدون کمر است که در هر کیلو 6هزار و دویست و پنجاه هزار تومان است  و ران با کمر که همیشه هزار تومان از ران ساده پایین تر است با قیمت 5 هزار و دویست و پنجاه هزار تومان و همچنین برای فیله مرغ در هر کیلو 14هزار تومان در مکان‌های عرضه مرغ به فروش می‌رسد.

وی در بحث قیمت تمام شده برای هر شونه تخم مرغ گفت: قیمت تخم مرغ بدون تغییر نسبت به روز گذسته بوده و هر کیلو 4هزار و پانصد تومان و هر شانه تخم مرغ 9هزار تومان به فروش میرسد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در انتها خاطر نشان کرد: در این بین قیمت هر دانه تخم مرغ با توجه شکستگی‌هایی که امکان دارد در تخم مرغ‌های شانه‌ای ایجاد شود با افزایش قیمت اندکی نسبت به عرضه شانه‌ای هر دانه 330 تومان به مشتریان ارائه می‌شود و هز شانه تخم مرغ 9 تا 9 هزار و 500 تومان است.