۰ نفر

افزایش ۱۵درصدی حجم مبادلات ایران و آلمان

۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۸:۵۹
کد خبر: 151553
افزایش ۱۵درصدی حجم مبادلات ایران و آلمان

قائم مقام اتاق بازرگانی ایران و آلمان از افزایش تجارت ایران و آلمان در سال جاری میلادی خبر داد و گفت: با توجه به نمایان شدن آثار لغو تحریم امید جهش بلندی در تجارت دو کشور رخ دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، امیرعلیزاده در ارتباط با حجم مبادلات انجام گرفته میان ایران و آلمان ، اظهار کرد: در سال گذشته میلادی (2015) در مجموع حجم مبادلات تجاری دو کشور بیش از دو میلیارد یورو بوده و در نیمه نخست سال جاری در مقایسه با سال گذشته رشد 15 درصدی به ثبت رسیده است. 

وی با اشاره به افزایش مبادلات ایران درشش ماهه اول سال جاری میلادی افزود: افزایش تبادلات ایران و آلمان در حالی صورت گرفته است که هنوز به صورت محسوس شاهد آثار لغو تحریم‌ها نبوده‌ایم و بیمه پوشش صادرات آلمان از اواخر ماه ژوئن بود که دوباره راه اندازی شد. 

قائم مقام اتاق بازرگانی ایران و آلمان ادامه داد: بانک‌ها از ماه می میلادی فعالیت‌های خود با ایران را از سر گرفتند و امید است در نیم سال دوم این حجم مبادلات فراتر از ارقام کنونی شود و پیش بینی بر آن است که در سال آینده میلادی رقم حجم مبادلات دو کشور به دو برابر افزایش یابد. 

وی اظهار کرد: تا پایان سال جاری میلادی انتظار آن است که تا 20 درصد مبادلات ایران و آلمان تسهیل شود و با لغو کامل تحریم‌ها مسلما این رقم افزایش خواهد یافت زیرا همچنان مسائل بانکی کشور با بانک‌های بزرگ برطرف نشده و این بانک‌ها به صورت محدود اقدام به مبادله با ایران می‌کنند. 

علیزاده عمده کالاهای صادراتی آلمان به ایران را ماشین آلات صنعتی بیان کرد و گفت: عمده صادرات آلمان به ایران طبق روال گذشته ماشین آلات صنعتی بوده اما به تازگی صنایع غذایی به این صادرات اضافه شده و در بحث خودرو هم این مبادله با آلمان صورت می‌گیرد و از طرفی دیگر عمده صادرات ایران به آلمان صنایع غذایی و محصولات کشاورزی مانند زعفران، پسته و فرش است. 

وی اظهار کرد: در حال حاضر شرکت‌های بزرگ آلمانی قرارداد‌های مد نظر خود را با شرکت‌های داخلی منعقد کرده‌اند و شرکت‌های آلمانی کوچک و متوسط هم در آینده به ایران سفر خواهند کرد و تا پایان سال 2016 میلادی حدود شش هیات تجاری از آلمان وارد ایران خواهند شد. 

قائم مقام اتاق بازرگانی ایران و آلمان بیان کرد: از جمله این هیات‌ها می‌توان به شرکت‌های ماشین سازی صنعتی، صنایع خودرو، صنایع ساخت و ساز، آموزش‌های شغلی و صنایع دارویی اشاره کرد که در آینده قرار است به ایران بیایند.