۰ نفر

رییس سازمان امور عشایر اعلام کرد

عرضه گوسفند کم نیست؛ دلالان عامل گرانی شدند

۲۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۴۸
کد خبر: 151161
عرضه گوسفند کم نیست؛ دلالان عامل گرانی شدند

رییس سازمان امور عشایر معتقد است برای عرضه دام سبک (گوسفند) از سوی عشایر هیچ مشکلی وجود ندارد و اگر قیمت آن در جایی افزایش یافته ناشی از دلالان و واسطه‌های زیاد است که در بازار اثر می‌گذارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، کرمعلی قندالی اظهار کرد: گرچه قیمت دام زنده نسبت به سال گذشته افزایش نسبی دارد و به کیلویی حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است، اما هیچ مشکل و کمبودی در عرضه دام سبک (گوسفند) برای ماه محرم وجود ندارد و عامل گرانی گوشت قرمز و دام زنده دلالان و واسطه‌هایی هستند که آن را دست به دست می‌کنند.

وی افزود: یکی از دلایلی که دام از سوی عشایر با تاخیر به بازار وارد می‌شود این است که وضعیت بارش‌ها در مراتع کشور خوب و بسیار بهتر از سال گذشته بوده و سبب شده امسال مراتع نیز وضعیت مطلوب‌تری داشته باشند و همین عامل خود سبب افزایش نسبی قیمت شده است.

رییس سازمان امور عشایر با تاکید بر این‌که قیمت دام زنده در حال حاضر بالا نیست، ادامه داد: هم‌اکنون دامداران به قیمت واقعی و با سود مناسب محصول خود را عرضه می‌کنند و اگر در گذشته قیمت پایین‌تر بوده است دامداران ضرر می‌کردند، اما در حال حاضر که قدری قیمت دام زنده افزایش یافته نشان‌دهنده این است که دامداران سود مناسب‌تری می‌برند که به نفع تولید است.

قندالی گفت: عرضه دام عشایری کم نیست و هیچ مشکلی برای تامین نیاز ایام محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا وجود ندارد، چرا که وزارت جهاد کشاورزی در حال برنامه‌ریزی در این زمینه است و برای تنظیم بازار گوشت نیز برای واردات آن از کشورهای همسایه برنامه‌ریزی صورت گرفته است.