۰ نفر

شرایط برای توسعه همکاری ایران و کنیا فراهم شده است

۴ مهر ۱۳۹۵، ۲۳:۱۴
کد خبر: 147837
شرایط برای توسعه همکاری ایران و کنیا فراهم شده است

وزیر نفت گفت: با برداشته شدن تحریم‌ها، شرایط بهتری برای توسعه همکاری ایران و کنیا فراهم شده است.

بیژن زنگنه، در دیدار با "جاستین مووتری"، رئیس مجلس نمایندگان کنیا، گفت: همکاری با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، وی با ابراز امیدواری برای توسعه روابط ٢ کشور افزود: ما می‌توانیم در بخش‌های مختلف از جمله تامین نفت و فرآورده های نفتی با یکدیگر همکاری کنیم.

زنگنه با اشاره به این که در گذشته نیز تفاهم‌های بین ٢ کشور وجود داشت که بخش کوچکی از آن اجرایی شد، تصریح کرد: با برداشته شدن تحریم، شرایط بهتری برای توسعه همکاری فراهم شده است.

رئیس مجلس کنیا را در این دیدار، رقیه احمدسوجو، سفیر این کشور در تهران،برخی از نمایندگان مجلس کنیاو دستیار شخصی رئیس مجلس همراهی کردند.

"جاستین مووتری" دیروز با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در یک کنفرانس خبری شرکت کرد . دکتر لاریجانی گفت : موضوع همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌ های گوناگون از جمله اقتصادی، کشاورزی، صنعتی، نفت و گاز، تجهیزات پزشکی و دارویی مورد بررسی قرار گرفت.

وی همچنین تاکید کرد: از طرفی با توجه به علاقمندی کنیا در گسترش روابط با ایران تمهیدات لازم برای مذاکره هیئت پارلمانی این کشور با برخی از وزیران کشورمان داده شده تا زمینه همکاری‌های گسترده‌تر اقتصادی فراهم شود.