۰ نفر

عرضه گوسفند در میادین شهرداری کیلویی ۱۴۰۰۰ تومان

۲۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۱۴
کد خبر: 145361
عرضه گوسفند در میادین شهرداری کیلویی ۱۴۰۰۰ تومان

در شرایطی که امروز بسیاری از مردم به دنبال خرید دام زنده برای ذبح در عید قربان هستند، معاون وزیر کشاورزی از عرضه دام زنده در میادین میوه و تره‌بار شهرداری‌های تهران و شهرستان‌ها به قیمت کیلویی حدود ۱۴ هزار تومان خبر داد و گفت: نه تنها هیچ کمبودی در عرضه دام زنده وجود ندارد بلکه می‌توانیم بخشی از مازاد خود را به کشورهای همسایه صادر کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حسن رکنی اظهار کرد: با هماهنگی که با شهرداری‌ها صورت گرفته عرضه دام زنده در میادین میوه و تره‌بار در همه مناطق، شهرداری تهران و شهرستان‌ها دام زنده مورد نیاز مردم برای قربانی کردن تحت نظارت سازمان دامپزشکی عرضه می شود که محل‌های عرضه دام زنده مشخص شده است.

وی با بیان اینکه هر کیلوگرم دام زنده امروز در میادین ۱۴ هزار تومان عرضه می‌شود، افزود: با توجه به اینکه در مناطق مشخص شده شهرداری هزینه حمل و نقل و جابجایی و دیگر خدمات برای متولیان آن قابل تصور است این قیمت منطقی به نظر می‌رسد و در این میان سهم دامداران و تولیدکنندگان برای هر کیلوگرم دام زنده حدود ۱۲ هزار تومان است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام همچنین درباره وضعیت تولید و عرضه دام زنده و گوشت قرمز در کشور گفت: هیچ مشکلی از نظر تولید و عرضه وجود ندارد، چرا که دام‌های عشایر پروار شده و هم اکنون تولیدکنندگان پس از اتمام کوچ خود آن را در بازار عرضه کرده‌اند.

رکنی اعلام کرد: سالانه حدود ۸۲۰ هزار تن گوشت قرمز تولید می شود که برای تامین ما بقی نیاز ۱۰ درصدی کشور به حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار تن واردات گوشت نیازمندیم و از این نظر هیچ مشکلی وجود ندارد که در این راستا طی شش ماهه نخست امسال حدود ۵۰ هزار تن گوشت قرمز وارداتی ثبت سفارش شده است.

وی تصریح کرد: طی ماه‌های گذشته از نظر قیمتی تنشی در بازار گوشت قرمز به وجود آمد اما پس از آن شرایط باثباتی به وجود آمد و هم اکنون استرسی در بازار برای قیمت گوشت قرمز وجود ندارد، چرا که قابل تامین است و صادرات دام زنده قطع نخواهد شد و باید مستمر باشد اما از سوی دیگر اگر کمبودی وجود داشته باشد گوشت قرمز مورد نیاز کشور نیز با قیمت‌های ترجیحی وارد می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام با اشاره به جمعیت حدود ۶۰ میلیون راسی دام سبک در کشور گفت: گرچه در ایران بر خلاف دیگر کشورها همچنان فرهنگ مصرف گوشت قرمز روی گوشت حاصل از دام سبک متمرکز شده است اما هیچ نگرانی بابت کمبود دام زنده و گوشت قرمز نداریم و حتی می توانیم بخشی از مازاد خود را به کشورهای همسایه صادر کنیم.