۰ نفر

لزوم برخورد با محتکران اصلی شکر

۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۰۹
کد خبر: 144978
لزوم برخورد با محتکران اصلی شکر

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتکار و گرانفروشی شکر در بازار بر لزوم برنامه‌ریزی و جریمه عوامل اصلی این مساله تاکید کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حمید گرمابی گفت: ما باید دو مساله را حل کنیم. اول این که برنامه ریزی مشخصی در تعیین و کنترل نداریم. یعنی نمی توانیم قبل از شروع سال پیش بینی دقیقی کنیم که چقدر شکر لازم داریم، چقدر در داخل تولید می شود و چقدر باید وارد شود و در زمان مناسب واردات شکر انجام شود.

او ادامه داد: مساله دوم این است که نباید در بازار انحصار وجود داشته باشد. اگر بتوانیم این دو مساله را حل کنیم چنین اتفاقاتی نباید رخ دهد.

نماینده مردم نیشابور تاکید کرد: وقتی بدون برنامه ریزی قبلی و به صورت انحصاری این کار انجام بگیرد مسائلی به وجود می‌آید. متاسفانه همیشه هم عده‌ای سودجو هستند که تنها چیزی که برایشان مهم است سود خودشان است و کاری به جامعه و مردم ندارند. دولت باید بتواند این موارد را کنترل کند و اگر این دو عاملی که مطرح کردم کنترل شود چنین اتفاقاتی نمی‌افتد.

گرمابی در رابطه با مقابله با احتکار متذکر شد: سازمان‌های کنترلی، اصناف، اتحادیه‌ها و سازمان‌های بازرسی وجود دارد که اگر کارشان را به طور جدی انجام دهند و جریمه‌های سنگین برای عوامل اصلی و نه عوامل خرد اعمال کنند مشکل به مراتب کمتر می‌شود؛ به شرطی که عوامل اصلی با جدیت کامل کنترل شود و بازرسی ها انجام شوند و جریمه‌ها بدون اغماض برای اشخاصی که عوامل اصلی هستند لحاظ شود. در این صورت می‌توان امیدوار بود که در آینده چنین اتفاقاتی کمتر بیفتد.