۰ نفر

برخورد شدید با پوشاک قاچاق برای بهبود بازار

۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۲۳:۲۶
کد خبر: 144563
برخورد شدید با پوشاک قاچاق برای بهبود بازار

رئیس اتحادیه پوشاک مشهد ضمن ابراز خرسندی از برخورد و پیگیری‌های شدید با قاچاق پوشاک گفت: این موضوع قطعا تاثیر بسیار خوبی در بازار پوشاک خواهد گذاشت.

سیدمهدی لسان طوسی با اشاره به این که اعضای اصناف پوشاک هنوز یکسری اجناس چینی در مغازه‌های خود دارند، عنوان کرد: بحث مقابله با کالا قاچاق قطعا تاثیر بسیار خوبی در بازار پوشاک خواهد گذاشت و عرضه اجناس ایرانی افزایش خواهد داد.
 
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با بیان این‌که رسانه‌ها و تلویزیون در این زمینه بسیار خوب بحث برخورد با کالای قاچاق را پیگیری می‌کنند، افزود:  اگر بتوانیم فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را اشاعه دهیم  نگرانی واحدهای صنفی در خصوص کالاهای چینی و قاچاق باقی‌مانده در بازار از بین خواهد رفت و با افزایش استفاده از کالاهای داخلی وضعیت بازار بهبود پیدا خواهد کرد. 
 
لسان طوسی با ابراز امیدواری نسبت به خروج بازار پوشاک از رکود، گفت: طی 4 سال گذشته دولت در حال اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی بوده است و در این راستا اقدامات گسترده‌ای در خصوص مبارزه با کالاهای قاچاق انجام داده است. این اقدامات خود بسیار تاثیرگذار بوده است و توانسته بازار را به سمت رونق  هدایت کند و اعتماد را مجددا در بازار به وجود بیاورد.
 
رئیس اتحادیه پوشاک مشهد ادامه داد: در صورت ادامه این روند می‌توانیم تولیدکننده‌هایی که طی چند سال گذشته به دلیل رکود بازار از این رسته خارج شده بودند را به بازار برگردانیم. 
 
وی هم‌چنین در خصوص قیمت پوشاک در بازار، تصریح کرد: طی چند سال گذشته نه تنها افزایش قیمت نداشتیم بلکه همواره با کاهش قیمت مواجه بودیم، در حال حاضر به دلیل تغییر فصل، با ارایه پوشاک با تخفیفات گسترده روبه‌رو بوده‌ایم.


=