۰ نفر

رئیس کل گمرگ کشور خبر داد

واردات برنج به کشور کاهش یافت

۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۴۲
کد خبر: 141878
واردات برنج به کشور کاهش یافت

رئیس کل گمرگ کشور از ثبت 370 هزار دلاری برنج وارداتی در مردادماه امسال به کشور خبر داد و گفت: این رقم پیش از این 470 میلیون دلار ثبت شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود کرباسیان روز سه شنبه در آیین افتتاح طرح های عمرانی، تولیدی کشاورزی شهرستان کیار چهارمحال و بختیاری، کاهش واردات برنج را بی سابقه و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت مستقیم از بخش تولید داخلی دانست.

وی واردات 370 هزار دلار برنج خارجی در مردادماه را به منظور تامین بازار مرزنشینان شرق کشور دانست.

کرباسیان همچنین صادرات غیرنفتی کشور در 5 ماه نخست سال جاری را 19 میلیارد و 108 میلیون دلار اعلام کرد و تاکید کرد: این میزان در سال گذشته 17 میلیارد و 336 میلیون دلار گزارش شده است.

رئیس کل گمرگ کشورهمچنین واردات کشور در سال جاری را 16 میلیارد و 709 میلیون دلار برآورد کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2.85 درصد کاهش نشان می دهد.

وی تراز تجاری کشور را نیز مثبت اعلام کرد و تصریح کرد: این معیار با سنجش دائم افزایش محصولات صادراتی و کاهش واردات کالا انجام می گیرد.

کرباسیان اظهار کرد: در پنج ماه امسال 7 میلیارد و 462 میلیون دلار انواع کالای پتروشیمی از کشور صادر شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 25.3 درصد رشد نشان می دهد.