۰ نفر

جلوگیری از واردات آهن و چدن در کشور

۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱:۰۲
کد خبر: 141742
جلوگیری از واردات آهن و چدن در کشور

به گفته یک فعال صنعت فولاد کشور بزودی با احداث بهره برداری از یک مجتمع فولادی با تکنولوژی جدید در کشور از از واردات آهن و چدن جلوگیری به عمل می‌آید.

نایب رئیس هئیت مدیره شرکت سرمایه گستر نور تاکید دارد: ایجاد فرصت شغلی ، تولید ثروت ملی، جلوگیری از خام فروشی، جلوگیری از خروج ارز، جلوگیری از صادرات فولاد به داخل کشور از اهدافی است که در احداث کارخانه های جدید فولاد در کشور باید مبنا قرار بگیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، دکتر محمد نبی رضایی با اشاره به راه اندازی فولاد دامغان در راستای اقتصاد مقاومتی و عدم خام فروشی موثر، گفت: پیش از این مواد اولیه تمام معادن به صورت خام به کشورهای دیگر صادر می شد و ما مجبور بودیم به جای تولید کار و ثروت، مواد فولادی را از کشورهای بیگانه دریافت کنیم. متاسفانه پیش از این کشورهای دیگر مواد خام را از معادن ایران دریافت می‌کردند و مواد فولادی چندگانه را به کشور صادر می‌کردند.  

او با تاکید بر اینکه، پیش از احداث فولاد دامغان تمامی معادن موجود در منطقه صادرات مواد خام به کشورهای دیگر را انجام ‌می‌دادند، اذعان داشت: پس از دستور رهبری که فرمودند خام فروشی ممنوع است و دولت از خروج  مواد اولیه خام جلوگیری کرد؛ با احداث اصولی کارخانه دامغان موافقت شد.

نایب رئیس هئیت مدیره شرکت سرمایه گستر نور تصریح کرد: برنامه این کارخانه به این صورت تدوین شد که مواد خام در کارخانه استیصال شده و به آهن تبدیل شود.

 دکتررضایی می گوید:جلوگیری از خام فروشی معادن یکی از بندها و اهداف  مهم اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود که کارخانه فولاد دامغان در این راستا ایجاد شده است. با احداث این کارخانه از خام فروشی جلوگیری شده و از واردات آهن و چدن جلوگیری به عمل می‌آید.

نایب رئیس هئیت مدیره شرکت سرمایه گستر نور با ابراز خرسندی گفت: تمام نیروی به کار رفته حتی در بعد فوق تخصصی در کارخانه فولاد توسط مهندسین داخلی انجام داده اند که یکی از موفقیت‌هایی و سرافرازی های ایران اسلامی است.

نائب رئیس هئیت مدیره شرکت سرمایه گستر نور در خصوص اهداف راه اندازی فولاد دامغان می گوید:عمده هدف ما از ایجاد فولاد دامغان و ایجاد شرکت فولادی جلوگیری از خام فروشی و به یغما بردن تمام معادن و مصالحی که جوانان ایرانی توانایی  تولید و بهره وری از آن را دارند.

دکتررضایی با بیان اینکه فولاد دامغان با یک ظرفیت سیصد هزار تن  در هر سال با تکمیل دو فاز دیگر به پایان خواهد رسید، گفت: تولید سیصد هزار تن فولاد با تکنولوژی SLRN و جلوگیری از خارج شدن مواد معدنی به کشورهای بیگانه و واردات آهن و فولاد به داخل کور بوده است.

وی افزود: در حال حاضر حدود پانصد و نود میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است. علاوه بر سرمایه گذاری که در این کارخانه برای تولید شمش صورت گرفته امیدواریم که بتوانیم کارخانه نبرد را در کنار کارخانه فولاد احداث کنید.

نایب رئیس هئیت مدیره شرکت سرمایه گستر نور افزود:  تاکنون یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش خصوصی برای فولاد پیش بینی شده است.  فاز اول  این پروژه در هفته دولت افتتاح می شود و امیدواریم که بتوانیم با افتتاح  فاز اول فولاد دامغان مسیر تازه ای را برای فرصت های بیشتر ، افزایش اشتغال و کاهش خام فروشی هموار سازیم.

او در پایان گفت: خوشبختانه سرمایه گذاری در این خصوص به سرعت انجام شد مهندسین و تکنولوژی مورد نیاز برای این فعالیت مهیا شد که این کارخانه به زودی افتتاح خواهد شد و فعالیتش را آغاز می کند. با وجود انجام پروژه ها و احداث کارخانه‌ها پیش بینی ما این است که تا 2 سال دیگر 3 هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.