۰ نفر

شکر ارزان نشد

۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۱
کد خبر: 140120
شکر ارزان نشد

دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات با بیان اینکه همچنان قیمت شکر در سطح بازار بالا است، گفت: هنوز قیمت شکر برای کارخانجات صنعتی ۳ هزار و ۳۰۰ تومان است و این موضوع کارخانجات را برای تأمین مواد اولیه خود با مشکلاتی روبه رو ساخته است.

جمشید مغازه ای با اشاره به اینکه علی رغم تمام وعده‌ها همچنان قیمت شکر در سطح بازار بالا است، اظهارداشت: هنوز قیمت شکر برای کارخانجات صنعتی 3 هزار و 300 تومان است و این موضوع کارخانجات را برای تأمین مواد اولیه خود با مشکلاتی روبه رو ساخته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی با بیان اینکه واحدهای کوچک امکان خرید مواد اولیه خود را در بورس ندارند، افزود: در حال حاضر واحدهای تولیدی با حداقل ظرفیت کار می‌کنند که اگر این امر ادامه پیدا کند مجبور به تعطیلی خواهند شد.

دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات گفت: به نظر می‌رسد کمبود شکر تا فصل برداشت چغندرقند در شهریور و مهر ماه سال جاری ادامه پیدا کند.

 هفته گذشته علیرضا اشرف به عنوان نایب رئیس انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر با اشاره به اینکه  براساس تصمیمات به عمل آمده قرار شده روزانه 10 تا 15 هزار تن شکر با قیمت 2520 هزار تومان در بورس به فروش برسد گفته بود: متقاضیان می‌توانند براساس سرانه تولید شکر مورد نیاز خود را از بورس کالا خریداری کنند، قاعدتاً پس از خرید شکرها تا یک هفته به دست تولیدکنندگان خواهد رسید.

نایب رئیس انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر تصریح کرد: با این تصمیمات قیمت شکر طی روزهای آینده افت شدیدی در سطح بازار خواهد داشت.